در میان زیبایی‌های گلستان شهرستان زیبای رامیان با جاذبه‌های بی بدیلش می‌تواند مقصدی برای گردشگران باشد تا با اقامت در این شهرستان از زیبایی هایش لذت ببرند.

اگر برای نوروز ۱۴۰۲ قصد مسافرت دارید استان سر سبز گلستان با زیبایی‌های بی شمارش می‌تواند مقصد سفرتان باشد، چرا که در این استان سر سبز شمالی می‌توانید هر نقطه‌ای از شهر یا روستا را برای اقامت انتخاب کنید.

شهرستان رامیان با ۷۸۳ کیلومتر مربع مساحت در ۷۶ کیلومتری مرکز استان قرار دارد که شامل ۵۵ روستا است.

 

 

 

رامیان و زیبایی های دیدنی و کم نظیرش


محل مانی فرماندار و رییس ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان رامیان در این باره گفت: ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان رامیان با تشکیل یازده کمیته، ۲۲ واحد گردشگری شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، متل، اقامتگاه بوم گردی و واحد‌های پذیرایی آماده خدمات رسانی به مسافرین و گردشگران نورزی است.

او افزود:همچنین ۳ مدرسه در شهر‌های رامیان، دلند و خان ببین با مجموع ۳۳ کلاس جهت اقامت آماده سازی و تجهیز شده اند.

رامیان و زیبایی های دیدنی و کم نظیرش

محل مانی گفت:یکی از مکان‌های گردشگری این شهرستان، چشمه گل رامیان در سال ۹۵ با کد ۳۲۹ در آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

او ادامه داد: چشمه گل رامیان به دلیل عمق زیاد، به رنگ سبز تیره در آمده است و پدیده‌ای طبیعی و منظره‌ای چشم نواز که ۷۲۰ متر مربع مساحت دارد.

رامیان و زیبایی های دیدنی و کم نظیرش

محل مانی افزود: موقعیت جغرافیایی این چشمه در مسیر جاده رامیان به النگ است، این چشمه در قسمتی از دامنه کوه قرار دارد و رودخانه قورچای در قسمت شرقی چشمه جاری است این چشمه در ۵ کیلومتری جنوب شهرستان رامیان قرار دارد.

او افزود: اگر به دنبال آب و هوای مطبوع و خنک در کنار یک آبشار هستید، به آبشار پشمکی در منطقه‌ای ییلاقی در جنوب غربی رامیان بروید که تنها ۳ کیلومتر با روستای پاقلعه فاصله دارد.

رامیان و زیبایی های دیدنی و کم نظیرش

او افزود: این منطقه که درست زیر کوه قلعه ماران قرار دارد دارای چشمه‌ها و آبشار‌های فراوان است که بزرگترین آبشار آن در کنار جاده قرار دارد.

محل مانی گفت: دیدن پارک جنگلی دلند نیز در این منطقه می‌تواند برایتان بسیار زیبا باشد.

رامیان و زیبایی های دیدنی و کم نظیرش

محسن وحیدی سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان رامیان نیز در این باره گفت: آبشار‌های شیرآباد بسیار زیبا و در آبشار سوم غار سپید که زیستگاه سمندر آبی می‌باشد در سال ۹۳ با کد ۱۹۵ به ثبت ملی رسیده است.

وحیدی ادامه داد: این آبشار در ۶ کیلومتری جنوب شهرستان خان ببین روستای شیرآباد و در میان جنگلی بسیار زیبا واقع شده است که می‌تواند برای گردشگران بسیار جذاب باشد.

رامیان و زیبایی های دیدنی و کم نظیرش

او افزود: تاریخ رامیان با طبیعت زیبای آن گره خورده است و قلعه میران قله‌ای به ارتفاع ۲ هزار و ۴۳۰ متر است که در جنوب غرب شهر رامیان واقع شده است.

وحیدی افزود: در بالای این قله، زمینی مسطح به مساحت ۳ کیلومتر مربع قرار دارد که در طول تاریخ پایتخت و مرکز برخی حکومت‌ها بوده است که از مهمترین آن‌ها می‌توان به پایتخت ییلاقی سلسله اشکانیان اشاره کرد.

اگر به رامیان آمدید عسل خوش طعم و عطر، غذا‌های سنتی و صنایع دستی آن را فراموش نکنید.

از مشاغل قدیمی در رامیان زنبورداری در دشت‌ها و جنگل‌های پایین دست و بالا دست است عسل رامیان از دیرباز مورد پسند بوده و بازار خوبی در منطقه داشته است.

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رامیان گفت: محصولات صنایع دستی ابریشمی، البسه سنتی، چادرشب، سفره‌های نخی، حوله و دستمال از جمله سوغات این شهر محسوب می‌شوند.

رامیان و زیبایی های دیدنی و کم نظیرش

او ادامه داد: غذا‌هایی مانند سلف خورش، شله آش، ماشلی آش، دلمه، نرگسی، آش گزنه، عدسی رامیانی، از غذا‌های سنتی مردم رامیان است که می‌تواند برای یک بار تجربه دلچسبی باشد.

رامیان و زیبایی های دیدنی و کم نظیرش


این‌ها بخشی از جذابیت‌های شهرستان رامیان و طبیعتش بود که در این گزارش گنجانده شد، اما باید به این شهرستان بیایید و زمانی را در این منطقه زیبا بگذرانید تا بتوانید بخشی از زیبایی هایش را درک کنید.

گزارش از مرتضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۱۱ فروردين ۱۴۰۲
رامیان بهشت ایران هستش واقعا ازهمه لحاظ کوه وجنگلو وابشارو ومردمانش که واقعا خونگرم و مهمان نواز هستن بهشت روی زمین رامیان.
Iran (Islamic Republic of)
صابر
۰۴:۰۹ ۱۱ فروردين ۱۴۰۲
واقعا. رامیان بهشت روی زمینه. هر طرف ما رفتیم تو رامیان غیر ممکن بود از زیبایهاش لذت نبری. جنگل سبز و ابشار و چشمه های طبیعی. الخصوص سایت پروازش و پاراگلایدرش . چتر بازی تو اوج اسمون و جنگل سبزش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۱۰ فروردين ۱۴۰۲
گلستان گل سرسبد ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۰۸ فروردين ۱۴۰۲
عشق من گلستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
نام صحیح و رسمی رودخانه قره چای است که یک شاخه آن از النگ ( به ترکی یعنی مرتع ) و یک شاخه دیگر آن از ویروس سرچشمه می گیرد
آخرین اخبار