از ۶ اثر فرهنگی در حوزه ایثار و شهادت در شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری رونمایی شد.

شش اثر فرهنگی شامل کتاب، فیلمنامه و محصولات چندرسانه‌ای در حوزه ایثار و شهادت در آیینی به مناسبت ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا با حضور تعدادی از خانواده ایثارگران و مسئولان چهارمحال و بختیاری رونمایی شد.

در این آیین از پدر شهید یزدان قجری، برادر شهید سیدرحمان حسینی، فرزند جانباز محمدصادق حیدری و سیدعلی احمدی از جانبازان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس تجلیل گردید.


بیشتر بخوانید


اسماعیل عسگری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری در این آیین اظهار داشت: کتاب "سرخ لاله‌های زردکوه" به نویسندگی کورش صادقی در خصوص سرداران، فرماندهان و امیران استان به‌صورت رنگی با همکاری شهرداری و شورای شهر شهرکرد از مهم‌ترین تولیداتی است که در امسال تدوین و رونمایی شد.

وی افزود: کتاب "گردان توحید" در شرح دلاورمردی‌های رزمندگان استان از جمله سردار شهید سهراب نوروزی و کتاب "امامزادگان عشق" تلاشی برای معرفی شهدای وردنجان از دیگر تولیدات استان در حوزه ایثار و شهادت است.

عسگری اضافه کرد: رونمایی از فیلمنامه صبح ظفر در خصوص زندگی شهید ظفر خالدی و تولید دومحصول چندرسانه‌ای در خصوص معرفی شهید نعمت‌الله اکبری و شهید ورزشکار، هنرمند، شاعر و عکاس استان به نام عنایت‌الله رییسی نافچی از دیگر تولیداتی است که در سال‌جاری تهیه شد.

وی ادامه داد: در مجموع در امسال ۱۰ عنوان کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان تدوین و چاپ شده است.

عسگری گفت: مرمت گلزار‌های شهدا، ساخت تابلوی شهدای شهر شهرکرد، برگزاری یادواره شهدای روستای نمونه ایثارگری، برگزاری مسابقه مهمانی لاله که ۶ نفر برگزیده این جشنواره به‌زودی مشخص و در ماه مبارک رمضان تجلیل می‌شوند، از دیگر برنامه‌های امسال استان در حوزه ایثار و شهادت بوده است.

محسن حسین‌میرزایی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: برای تداوم اقتدار و عظمت نظام جمهوری اسلامی باید تا می‌توان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و گفتمان مقاومت و پایداری اقدام کرد.

وی افزود: این نظام به برکت خون شهدا و ایثارگری و فداکاری خانواده آن‌ها به مسیر خود ادامه می‌دهد از همین رو برای تداوم نظام و تقویت آن باید تا می‌توان فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ترویج و نهاینه کرد.

حسین‌میرزایی ادامه داد: برای گرامیداشت مقام شهدا نباید به یک روز اکتفا کرد بلکه در نظام جمهوری اسلامی هر روز، روز شهیدان است و ترویج فرهنگ ناب ایثار و شهادت جزو وظایف همه مدیران و مسئولان نظام به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: هر زمان که بر فرهنگ ایثار و شهادت تکیه کرده و آن را در امور کشور جاری و ساری کردیم به توفیقات بسیاری دست پیدا کردیم، اما هر زمان که نسبت به آن غفلت ورزیده دچار خسران و ضرر شده‌ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار