شیخ شبان، در ۳۵ کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری و در شهرستان بن، روستای نمونه ایثارگری در کشور است.

روستای شیخ شبان درفاصله ۳۵ کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری و در شهرستان بن است که با تقدیم ۸۳ شهید دردوران دفاع مقدس از سوی بنیاد شهید وامورایثارگران روستای نمونه ایثارگری کشور شناخته شد.

کاظمی رئیس شورای اسلامی روستای شیخ شبان گفت: درزمانی که روستا کمتراز ۲ هزار نفرجمعیت داشت، هزار و ۷۰۰ نفر ازاین روستا به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شدند که درآن دوران ۸۳ رزمنده شهید و بیش از ۱۵۰ نفر مجروح شدند. خانواده مرحوم سید ابوالفضل کاظمی، خانواده شاخص ایثارگری دراین روستا هستند که سه فرزند وی در کمتراز ۶ ماه به شهادت رسیدند.

به گفته سید عزت الله احمدی برادر این سه شهید، سید ابوالقاسم وسید احمد، ۱۸ و ۲۰ ساله بودند که در سال ۶۲ به شهادت رسیدند وبرادرسوم آن‌ها درعملیات خیبر همان سال به شهادت رسید.


بیشتر بخوانید


روستای شیخ شبان ازجمله روستا‌هایی بود که مورد توجه آیت الله رئیسی در دوران ریاست قوه قضائیه و سفراول ریاست جمهوری به چهارمحال وبختیاری قرارگرفت که دستاورد‌هایی را برای اهالی این روستا همراه داشت.

به گفته بخشدار شهرستان بن رفع تداخلات اراضی روستا با منابع طبیعی به مساحت هزار و ۳۰۰ هکتار، همچنین سنددار شدن بیش از ۲۵۰ واحد مسکونی این روستا پس از ۴۰ سال وحد نگاری وصدورسند مالکیت برای بیش از ۹۰ درصد اراضی کشاورزی، نتایج این سفر‌ها وپیگیری‌های دولت بود.

مرتضوی افزود: همه این اقدامت باعث دلگرمی روستائیان و بازگشت مجدد بسیاری از اهالی به روستا شده است.

تشکیل خوشه خاتم به عنوان صنایع دستی شاخص این روستا باحمایت‌های بنیاد برکت یکی دیگراز ویژگی‌های این روستاست که به گفته‌ی رئیسیان مجری بنیاد برکت دراین روستا ۸۰ نفر با دریافت ۴ میلیارد تومان تسهیلات بنیاد موفق شدند تا تولید صنایع دستی خاتم از صفرتاصد را درروستا اجرایی کنند.

احمدی مدیرعامل اولین شرکت تعاونی خاتم کاران شیخ شبان بااشاره به اشتغال دائم بیش از ۲۰ درصد جمعیت روستا دراین خوشه، چرخش مالی را برای اهالی ماهانه بیش از ۸ میلیارد تومان عنوان کرد. این روستاهمچنین محصولاتی همچون بادام، گردو، انگور، هلو وزردآلو دارد که زنان روستا در فصل برداشت این محصولات آنان را فرآوری و روانه بازارمی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار