مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: کودکانی که در مراکز شبه خانواده هستند نیاز به حضور در جمع خانواده دارند و بهتر است وابستگان این کودکان آن‌ها را از این مراکز تحویل بگیرند.

شرفی مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: هم اکنون ۲۱۸ کودک در‌ مراکز شبه خانواده حضور دارند که اغلب والدین این کودکان دچار اعتیاد هستند و توانایی سرپرستی فرزند خود را ندارند و نیاز است تا وابستگان این کودکان آن‌ها را از این مراکز راهی آغوش گرم خانواده کنند.

او با اشاره به اینکه در صورتی که یکی از وابستگان کودک مسئولیت نگهداری کودک را به عهده بگیرند افزود: ماهیانه مبلغ یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در قبال نگهداری کودک به آن فرد از سوی بهزیستی پرداخت می‌شوند.

شرفی با بیان اینکه دختران در مراکز شبه خانواده تا زمان ازدواج و پسران تا سن ۱۸ سالگی در این مراکز حضور دارند اظهار کرد: هیچ مکانی قابل مقایسه با حضور در جمع خانواده نیست.

خانواده‌ها بر روابط فرزندانشان نظارت کنند

شرفی مدیرکل بهزیستی استان گفت: با توجه به اینکه سن اعتیاد در استان پایین آمده است و حتی این معضل در بین کودکان مقطع ابتدایی دیده می‌شود نیاز است تا خانواده‌ها بر روابط فرزندان خود نظارت کنند.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه بهزیستی نیز اقداماتی در زمینه پیشگیری و درمان اعتیاد افراد در نظر گرفته است افزود: بهزیستی برای افرادی که از بیماری اعتیاد رهایی پیدا کنند مشوق‌هایی در نظر گرفته است که از جمله آن‌ها اعطای ۱۵۰ میلیون تومان وام اشتغال به خود شخص و یا کارفرمای فرد است و همچنین ۲۳ درصد حق بیمه فرد از سوی بهزیستی پرداخت می‌شود.

شرفی ادامه داد: امسال در زمینه درمان اعتیاد توانسته ایم رتبه اول کشور را کسب کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان گفت: هم اکنون در ۱۵ محله استان برنامه‌هایی برای پیشگیری از اعتیاد اجرا می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.