مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: محموله ۵ هزار دست البسه و پوشاک اموال تملیکی استان با صدور مجوزهای قانونی به اداره کل بهزیستی به منظور توزیع بین جامعه هدف تحویل شد.

ذاکریان  مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی در مراسم واگذاری محموله البسه اموال تملیکی خراسان جنوبی گفت: در آستانه نو شدن طبیعت باید فکر و اندیشه‌ها را نیز به روز کرده و تحول درونی داشته باشیم.

او با اشاره به اینکه نو شدن البسه و … نیز از سنت‌های دیرین مردم ما در آستانه سال نو است، بیان کرد: مددجویان بهزیستی همواره مورد حمایت بوده و اداره کل اموال تملیکی خراسان جنوبی نیز بر اساس رسالت‌های ذاتی و قوانین و مقررات، خدماتی به این عزیزان داشته است.

ذاکریان با بیان اینکه امروز نیز محموله‌ای شامل پنج هزار البسه و پوشاک خدمت مددجویان بهزیستی استان تقدیم می‌شود، گفت: امیدواریم با این اتفاق مددجویان بهزیستی با نو شدن طبیعت بتوانند لباس و رخت خود را نیز نو کنند.

شرفی، مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی نیز در این مراسم ضمن تقدیر از دادستان مرکز خراسان جنوبی بابت حمایت از مددجویان بهزیستی بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن به سال نو، جامعه هدف بهزیستی به این اتفاق مبارک و توزیع البسه نیاز دارند.

او با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی حدود ۲۴ هزار معلول و ۵۷ مرکز شبانه روزی داریم، بیان کرد: مددجویان بهزیستی به واسطه متحمل شدن هزینه‌های درمان محرومیت مضاعفی نسبت به دیگر نیازمندان جامعه دارند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی اظهار کرد: برخی از مددجویان بهزیستی توسط خانواده‌ها نگهداری می‌شوند و برخی دیگر نیز به واسطه نداشتن سرپرست و یا بدسرپرستی در مراکز شبانه روزی خدمت رسانی می‌شوند.

همراهی دادستان برای جلوگیری از رسوب کالا‌ها در انبار

اسماعیل پور مدیرکل جمع آوری و فروش اموال تملیکی خراسان جنوبی نیز در این مراسم با تأکید بر اینکه دستورات دادستان مرکز استان خراسان جنوبی زمینه ساز بهبود وضعیت انبار‌های اموال تملیکی را به وجود آورده و مانع از رسوب این اموال شده است، گفت: دادستان بیرجند همواره به تعیین تکلیف شدن به موقع اموال تأکید داشته‌اند.

او  با اشاره به همکاری خوب مجموعه اقتصادی خراسان جنوبی و بخش قضائی استان و نقش این همکاری در پیشگیری از رسوب اموال قاچاق، اظهار کرد: توزیع پنج هزار دست البسه بین مددجویان بهزیستی خراسان جنوبی نیز با همکاری دادستان بیرجند انجام گرفته است.

مدیرکل جمع آوری و فروش اموال تملیکی خراسان جنوبی بیان کرد: ۱۰ هزار البسه نیز به همین شکل بین مددجویان کمیته امداد استان و مجموعه حمایت از زندانیان خراسان جنوبی و مراکز نیکوکاری توزیع شده است.

حجت الاسلام علی نسایی، دادستان عمومی و انقلاب بیرجند نیز در این مراسم گفت: امیدواریم با همکاری و تلاش جهادی مدیران اموال تملیکی، امور اقتصادی و دارایی استان و مجموعه‌های قضائی خراسان جنوبی قدمی برای محرومین برداریم.

او با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) گفت: شیعه امیرالمؤمنین باید با تمسک به سیره ائمه اطهار (ع) به محرومان و نیازمندان کمک کرده و آنان را مدنظر داشته باشند.

نسایی با بیان اینکه در گذشته اموال قاچاق کشف شده سوزانده می‌شد، ادامه داد:، اما امروزه از این محل به مددجویان نهاد‌های حمایتی و انجمن حمایت از زندانیان کمک شده و قدمی در راستای شاد شدن این عزیزان برداشتیم.

او یادآور شد: شیوع کرونا، خشکسالی و … موجب مسائل اقتصادی در جامعه شد و از این جهت باید با کمک به محرومین از آسیب‌های بعدی جلوگیری کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.