مدیرکل اقتصاد و دارایی خراسان جنوبی گفت: طرح‌های سرمایه گذاری خارجی در استان از شهریور پارسال تا شهریور امسال ۴۴ درصد افزایش یافته است.

ذاکریان مدیرکل اقتصاد و دارایی خراسان جنوبی در بازدید استاندار از این اداره کل و پنجمین جلسه شورای هماهنگی مدیران واحد‌های تابعه،   گفت: از شهریور ۱۴۰۰ تا شهریور امسال، خارجی‌ها ۲۳۳ میلیون دلار در خراسان جنوبی سرمایه گذاری کردند که به لحاظ ارزش ۲۳ درصد و به لحاظ تعداد طرح ۴۴ درصد افزایش یافته است.

او افزود: سرمایه گذاران از کشور‌های چین، قطر، عراق، افغانستان و آلمان بوده اند.

ذاکریان گفت: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۷۶ درصد مشاغل استان از مالیات معاف شدند.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان  اظهار کرد: در استان بیش از ۲ هزار طرح مصوب در زمینه‌های مختلف به ارزش ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان داشته ایم.

او افزود: از محل تبصره ۱۸ نیز ۷۷۴ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده پارسال استان بوده که موجب ایجاد بیش از ۹ هزار شغل جدید شده و تاکنون ۷۱۴ میلیارد تومان پرداخت شده است.

ذاکریان گفت: از محل اعتبارات شناور هم ۹۹ میلیارد تومان به استان اضافه شده که تاکنون ۵۷ میلیارد تومان و ۴۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

قناعت استاندار خراسان جنوبی هم با اشاره به اهمیت جذب منابع ملی گفت: درصورت جذب منابع ملی و جذب سرمایه گذار می‌توان در زمینه پیشرفت استان گام برداشت.

او  افزود: درصورتی که گمرک استان فعال باشد و مجوز‌های مختلف سرمایه گذاری اخذ شود، می‌توان به آینده استان امیدوار بود.

قناعت با اشاره به املاک تملیکی نیز گفت: باید میزان هزینه‌ها برآورد شود تا بتوانیم با پیگیری، مشکلات املاک تملیکی را حل کنیم و در این راه می‌توان از ظرفیت سوله‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی استفاده کرد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه سرمایه گذاری اهمیت به سزایی در اقتصاد دارد گفت: توسعه در گرو تغییر نگاه ها است و باید در استان باید مدیران با پیگیری‌های مداوم به دنبال جذب سرمایه گذار و اخذ مجوز باشند.

او افزود: بانک‌ها نیز در مقوله سرمایه گذاری نقش تعیین کننده‌ای دارند و بعضی از بانک‌ها همکاری‌های خوبی در این زمینه داشته اند.

قناعت در خصوص بورس نیز گفت: اهداف اصلی همه کشور‌ها رسیدن به توسعه اقتصادی بزرگ و رشد صنایع بزرگ درآمدها است لذا باید افراد فعال در بورس آگاه و با اطلاعات باشند و یا زیرمجموعه افراد آگاه قرار بگیرند.

استاندار با اشاره به درآمد‌های مالیاتی گفت: پرداخت به موقع مالیات از موضوعات اصلی است و باید برای مردم اهمیت پرداخت مالیات تشریح و فرهنگ سازی شود و در مقابل نیز در تعیین مالیات و تخفیف‌ها نیز باید دقت و توجه شود تا موجب رضایتمندی مردم شود.

او در خصوص تحقق رشد اقتصادی ۸ درصد نیز گفت: در سال ۱۴۰۱ باید به رشد اقتصادی ۸ درصد برسیم که نقش اداره کل اقتصاد و دارایی و دستگاه‌های تابعه آن بسیار مهم است.

استاندار همچنین خواستار تلاش مسئولان برای جذب سرمایه گذار و حفظ منابع مالی آن‌ها در خراسان جنوبی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.