بخشودگی ۱۷۹ میلیارد تومان مالیات در خراسان جنوبی

در ۶ ماه نخست امسال فعالیت‌های اقتصادی خراسان جنوبی مشمول بیش از ۱۷۹ میلیارد تومان بخشودگی جرایم مالیاتی قابل بخشش و معافیت‌های قانونی شده است.

 احسانی‌مهر مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: نیمه نخست امسال هفت هزار و ۳۷۹ پرونده به مبلغ ۱۷۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان مشمول بخشودگی جرایم مالیاتی قابل بخشش و معافیت‌های قانونی شده که از این تعداد مبلغ ۵۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان شامل بخشش جرایم مالیاتی و ۱۲۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان معافیت ماده ۱۴۱ و ۱۳۲ قانون مالیات‌های مستقیم همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وی با بیان اینکه در این مدت ۶۸۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان مالیات در استان خراسان جنوبی وصول شد گفت: از این مقدار ۳۳۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از محل مالیات‌های مستقیم و ۳۵۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از محل مالیات‌های غیرمستقیم و ارزش افزوده بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی افزود: در مجموع وصول مالیات در ۶ ماه نخست امسال از محل شناسایی و جذب منابع مالیاتی سهم استان و وصول معوقات مالیاتی، نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۶۰ درصد رشد داشته است که از محل هزینه‌کرد آن می‌توان خدمات و فعالیت‌های زیربنایی و عمرانی شهری، روستایی و عشایری در سطح استان را توسعه داد.

وی درخصوص مصارف و هزینه‌کرد مالیات در ۶ ماه سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: از محل درآمد‌های مالیاتی وصول شده، ۶۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به حساب شهرداری‌های استان واریز شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش داشته است.

احسانی‌مهر گفت: ۳۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان نیز به حساب دهیاری‌های خراسان جنوبی واریز شد که ۹۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دارد همچنین در این مدت سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به حساب مناطق روستایی فاقد دهیاری واریز شده که ۱۳۷ درصد رشد داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.