راه اندازی مرکز ماده ۱۶ ترک اعتیاد اجباری در خراسان جنوبی همچنان معطل مجوز از تهران مانده است و این معتادان باالاجبار در مراکز اختیاری پذیرش می‌شوند.

شرفی مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در برنامه گفتمان هفته صدا و سیمای استان گفت: فضای مورد نیاز برای راه اندازی مرکز ماده ۱۶ باید دولتی و بزرگ باشد و، چون فضای استیجاری فعلی، کوچک و متعلق به بخش خصوصی بود، با آن موافقت نشد.

او افزود: با پیگیری که هفته گذشته در تهران انجام شد اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کشور متقاعد شدند تا صدور مجور راه اندازی مرکز ماده ۱۶ ترک اعتیاد اجباری معتادان متجاهر استان، دوباره در جلسه کشوری مطرح و درباره آن تصمیم گیری شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی تصریح کرد: استاندارد لازم برای راه اندازی این مرکز باید رعایت شود و ساختمان آن باید دولتی و با ظرفیت پذیرش بالا باشد که با مکان فعلی که استیجاری و کوچک است مخالفت شده است.

استاندار خراسان جنوبی ۵ اردیبهشت امسال در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان از مدیرکل بهزیستی و دبیر این شورا خواست راه اندازی مرکز ماده ۱۶ ترک اعتیاد را به صورت ویژه در مرکز پیگیری کنند.

هم اکنون به علت نبود مرکز ماده ۱۶ نگهداری معتادان متجاهر در خراسان جنوبی، این معتادان به ناچار در در مراکز درمانی ماده ۱۵ پذیرش می‌شوند که این موضوع می‌تواند دردسر‌هایی در پی داشته باشد چرا که مراکز درمانی موجود، ساز و کار نگهداری اجباری معتادان، مراقبت و کنترل را ندارند و باید مراکز خاصی برای آنان در نظر گرفته شود. 

مراکز ماده ۱۶ مراکزی برای نگهداری معتادان متجاهر یا همان بی سرپناه است که هزینه‌های تجهیز و نگهداری از آن با ستاد مبارزه با مواد مخدر و اداره آن با شهرداری و یا بهزیستی است.

این مرکز بین سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۳ فعال بود، اما از سال ۹۳ تا ۹۸ به دلیل اینکه مسئولان وقت می‌گفتند تعداد معتادان متجاهر در خراسان جنوبی بسیار کم است این مرکز تعطیل شد.

برچسب ها: زندان ، ترک اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.