مدیرکل انتقال خون کرمانشاه گفت : این مرکز هم اکنون نیاز ۱۰۰ درصدی مراکز درمانی استان را به خون و فرآورده‌های خونی تامین کرده و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

مریم میرزاده مدیرکل انتقال خون کرمانشاه گفت : اداره کل انتقال خون استان علاوه بر تامین کامل نیاز‌های خونی مراکز درمانی نیاز بیش از ۳۰۰ نفر از بیماران تالاسمی استان و بیماران سرطانی را نیز که از مصرف کنندگان اصلی این سازمان هستند تامین کرده است.

وی با بیان اینکه انتقال خون کرمانشاه براساس طرح شبکه ملی خون رسانی کشور به عنوان معین استان سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود که در صورت نیاز به این استان در تامین نیاز‌های خون و فرآورده‌های خونی بیماران کمک کنند یادآور شد: نیاز روزانه استان به طور متوسط ۱۵۰ واحد خونی با میزان ذخیره هشت روز است.

مدیرکل انتقال خون کرمانشاه با اشاره به بالا رفتن شاخص اهدای خون در استان به ۲۷ در هر هزار نفر افزود: در زمان حاضر یکی از دغدغه‌های استان و حتی کشور تامین پلاکت است، زیرا برخلاف سایر فرآورده‌های خونی که مدت زمان نگهداری آن‌ها بیشتر است، ولی مدت زمان نگهداری پلاکت تنها سه روز است و اگر بنابه دلایلی تعداد اهداکنندگان خون کم شود به ویژه در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان تامین آن‌ها برای این سازمان مشکل می‌شود.

میرزاده با بیان اینکه در این ایام گاهی ممکن است تعداد اهداکنندگان خون به ۷۰ درصد نیز کاهش پیدا کند گفت: از همه مردم نیکوکار و خیر استان درخواست می‌شود در ایام تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان نیز با مراجعه به مراکز اهدای خون این سازمان را در کمک به نیازمندان به خون و فرآورده‌های خونی کمک کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.