هفدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان استان کرمان که به مدت ۲ روز در شهرستان انار برگزار شد، با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

هفدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان استان کرمان به مدت ۲ روز در شهرستان انار با حضورروحی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شمال استان کرمان و مسئولان استانی و شهرستان انار در تالار شهر شهرستان انار برگزار شد.

دراین جشنواره که با شرکت ۸۰ نفر از فعالان قرآنی همراه بود، شرکت کنندگان به مدت ۲ روز در رشته‌های حفظ کل قرآن، قرائت، تحقیق، ترتیل، اذان، قصه گویی قرآنی، نقاشی آیات و حفظ جزء ۳۰ با یکدیگر به رقابت پرداختند.

این مسابقات در رده سنی زیر ۱۶ سال و ۱۷ تا ۳۰ سال برگزار شد.

برگزاری کارگاه آموزشی، دیدار با خانواده شهدا، غبار روبی قبور مطهر شهدا، شبی در محضر قرآن با حضور استاد و قاری بین المللی حامدولی زاده از جمله برنامه‌های هفدمین جشنواره قرآنی مدهامتان استان کرمان بود.

همچنین در پایان از برگزیدگان هفدمین جشنواره قرآنی مدهامتان استان کرمان تجلیل شد.

شهرستان انار به عنوان دارالقرآن استان کرمان و شهری که بیشترین تعداد حافظان قرآن را دارد به عنوان دبیرخانه دائمی جشنواره قرآن بچه‌های مسجد در شششمین سال متوالی مرحله استانی این جشنواره را میزبانی کرده است.

امام جمعه شهرستان انار در این مراسم گفت: در شهرستان انار بیش از ۱۲۰ حافظ کل قرآن وهمچنین ۷ موسسه قرآنی و۲۷ کانون فرهنگی، هنری مسجد وجود دارد و هم اکنون ۲۰۰ نفر در شهرستان انار درحال حفظ قرآن هستند.

صالحی، فرماندار انار هم در این آیین گفت: ۱۵۰ نفر در شهرستان انار بیمه قرآنی هستند و فعالان قرآنی هم در این شهرستان بیمه خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.