معاون استاندار قم گفت: معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم با بیان اینکه ۲۲۱ مدرسه در راستای خدمت رسانی به مسافران ایام نیمه شعبان آماده شده است، گفت: ۱۸۰ دستگاه اتوبوس در بلوار پیامبر اعظم حمل و نقل عمومی مسافران را بر عهده دارند.

 ابوالقاسم مقیمی ظهر امروز در نشست خبری ویژه نیمه شعبان که در سالن جلسات ساختمان ۳۱۳ مسجد مقدس برگزار شد، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال زائران و مسافرین نوروزی نسبت به سال‌های گذشته زودتر به شهر قم سفر کنند و در این زمینه تمهیدات مناسبی اندیشیده شده است.

معاون استاندار قم افزود: از سال گذشته هر سال یک و چند خدمت به صورت ماندگار در بلوار پیامبر اعظم و مسجد جمکران انجام می‌شد که این موضوع زمینه خدمت‌رسانی بیشتر به مسافران را فراهم می‌کند، تسهیلات لازم به مجموعه‌های مردمی فعال در بلوار پیامبر اعظم ارائه می‌شود و سال گذشته مشکل برق این عزیزان برطرف شد.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم بیان کرد: برای نخستین بار مسیر پیاده روی بلوار پیامبر اعظم بازگشایی شد و آسفات مسیر ۴ کیلومتری باقی مانده پیاده روی انجام می‌شود، ستاد ملی جشن‌های نیمه شعبان در سطح ملی برای نخستین بار برگزار شد.

مقیمی عنوان کرد: بازدیدی از شهرداری‌های کلان شهر‌ها و شهر‌های استان تهران انجام شد و ۱۵ شهرستان برای برگزاری جشن‌های نیمه شعبان استان همکاری می‌کنند و همچنین سپاه پاسداران و ستاد کل نیرو‌های مسلح تجهیزات لازم برای ارائه خدمات به مسافران را تامین می‌کنند.

معاون استاندار قم با اشاره به اهمیت فعالیت رسانه‌ای نیمه شعبان افزود: موکب رسانه‌ای در عمود ۹۰ بلوار پیامبر اعظم برپا می‌شود و همه فعالین رسانه می‌توانند از امکانات آن بهره‌مند شوند، برای انعکاس بین المللی رویداد بزرگ جشن نیمه شعبان ۲۵ کانال ماهواره‌ای به صورت زنده اقدام به پخش این مراسم می‌کنند.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم بیان کرد: دو کمیته به صورت ویژه با ظرفیت‌های مردمی فعالیت می‌کنند، کمیته مردمی ستاد تسهیلات در پلاک ۳۱۳ مستقر و مجموعه موکب‌ها به مسافران خدمات رسانی خواهند کرد.

مقیمی با بیان اینکه مساجد، مدارس، حسینه ها، ورزشگاه‌ها دراختیار کمیته اسکان قرار گرفتند، گفت: از قمی‌ها تقاضا داریم که از وسایل حمله و نقل عمومی استفاده کنند و شرایط را برای تسهیل حضور مسافران فراهم کنند.

او تصریح کرد: ۱۸۰ دستگاه اتوبوس در بلوار پیامبر اعظم حمل و نقل عمومی زائران را بر عهده دارند، قرار گرفتن موکب‌ها در لاین کندرو سبب زحمت برای مردم می‌شد و مشکلات زیادی برای موکب داران به همراه داشت و همچنین برق رسانی به موکب داران مشکلاتی داشت که برطرف شد.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم با بیان اینکه ۲۲۱ مدرسه در راستای خدمت رسانی به مسافران ایام نیمه شعبان آماده شده است، بیان کرد: ۸۰ درصد از ۳۱۳ موکبی که در بلوار پیامبر اعظم فعالیت می‌کنند موکب‌های تغدیه‌ای هستند و بیش از ۵ وعده در روز پذیرایی انجام می‌دهند.

برچسب ها: نیمه شعبان ، مدرسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار