معاون اجرایی بنیاد مهدویت کهگیلویه و بویراحمد برنامه های نیمه شعبان در یاسوج را تشریح کرد.

حرکت کاروان شادی پیمایی ایجاد موکب در محل حرکت کاروان، اجرای مسابقه و اهداء ۷۰ هدیه، زیارت آل یاسین، دعای فرج و ایجاد ایستگاه‌های صلواتی بخشی از برنامه‌های نیمه شعبان در مراسم روز نیمه شعبان در یاسوج است.

 سیاوش گفت: سالروز نیمه شعبان و تولد امام زمان (عج) در سال ۱۴۰۱ برابر با تاریخ چهارشنبه ۱۷ اسفند ماه است که برنامه‌های این روز با تجمع در محل امام زاده عبدالله در شهر یاسوج آغاز می‌شود و با قرائت دعای عهد امام زمان (عج) و پذیرایی در این مکان برنامه شادی پیمایی از این محل آغاز می‌شود.

سیاوش افزود:شادی پیمایی در خیابان جمهوری تا خیابان مصلی ادامه دارد و در انتهای همین خیابان تجمع و سخنرانی توسط آیت الله ملک حسینی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری صورت می‌گیرد.

او بیان کرد:چنانچه در این روز هوا نامساعد باشد برنامه‌های سخنرانی و اهداء ۷۰ جایزه به شرکت کنندگان در مسابقه و قراعت سرود فرمانده در حسینیه ثارالله به عمل می‌آید.

معاون اجرایی بنیاد مهدویت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه برنامه‌های دهه مهدویت از هفتم تا هفدهم در مرکز استان اجرا می‌شوند و همچنین جشن‌ها و برنامه‌هایی در همه شهر‌های استان برگزار می شود. 

او خواستار اهتمام جدی همه دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های فرهنگی در زمینه سازی برگزاری جشن‌های مردمی نیمه شعبان شد و افزود:صدا و سیما، رسانه‌های خبری، فضای مجازی و شبکه‌های مجازی زمینه مناسبی برای پرداختن به فرهنگ انتظار و تبیین مهدویت با زبان رسا، هنر و ادبیات مطرح کنند.

معاون اجرایی بنیاد مهدویت استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:۱۵ محل در ۱۵ شهر تحت عنوان ۱۵ شعبان آذین بندی و ایستگاه‌های صلواتی برپا می‌شود و بنیاد شهید و امور ایثارگران با سرکشی از ۱۵ خانواده معزز شاهد و ایثارگر از این خانواده‌های معظم دلجویی می‌کند.

او با بیان اینکه نمایشگاه محصولات مهدوی با ۵۰ عنوان کتاب در محل برگزاری جشن نیمه شعبان دایر می‌شود، گفت: سپاه پاسداران در هر شهر استان در شب نیمه شعبان اقدام به نورافشانی می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۸:۴۸ ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
عید بزرگ نیمه شعبان مسلمین وخصوصا شیعیان نزدیک است . مسئولان مثل سال گذشته بی رمق عمل نکنند وبا برپایی خیمه گاه و چادر و مراسم مذهبی و توزیع شیرینی و شربت و نذر و غذا و مهمتر نصب بیانات مهم آن حضرت در ترویج فرهنگ دینی تلاش کنند.