با ورود سامانه بارشی به غرب کشور مناطقی از شمال غرب، غرب ،شمال خوزستان و برخی نقاط دیگر شاهد بارش خواهند بود.

امروز بتدریج با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در مناطقی از شمال غرب، غرب و شمال خوزستان ابرناکی و بارش باران گاهی وزش باد و رعد و برق پیش بینی می‌شود. در ارتفاعات بارش بصورت برف است و در جنوب آذربایجان غربی و غرب استان‌های کردستان و کرمانشاه بارش شدت خواهد داشت.

سه شنبه گستره فعالیت سامانه در کل استان‌های واقع در نوار غربی کشور دامنه‌های جنوبی البرز برخی نقاط اصفهان را دربر خواهد گرفت و سبب بارش و کاهش دما بویژه در شمال غرب کشور می‌شود همچنین با شمالی شدن جرایانات بر روی دریای خزر بارش و کاهش دما در سواحل شمالی و خراسان شمالی نیز رخ میدهد و دریای خزر مواج است.

در کرمانشاه، لرستان، نیمه غربی چهارمحال و بختیاری و شمال تهران البرز و قزوین بارش شدت خواهد داشت. چهارشنبه بتدریج فعالیت سامانه در سواحل دریای خزر اردبیل شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی کاهش و در دامنه‌های جنوبی البرز و نوار غربی بویژه در جنوب غرب و غرب کشور افزایش می‌یابد. در این روز در نقاطی از اصفهان یزد و خراسان رضوی نیز افزایش ابر وزش باد شدید موقتی و رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

در غرب کردستان و کرمانشاه ایلام لرستان شمال شرق خوزستان نیمه غربی چهار محال و بختیاری بارش شدت خواهد داشت و در ارتفاعات بارش برف و در دامنه‌های زاگرس مرکزی رگبارو رعدوبرق با احتمال تگرگ انتظار می‌رود.

پنجشنبه علاوه بر کل نوار غربی و دامنه‌های جنوبی البرز در غرب سواحل دریای خزر نیز بارش رخ می‌دهد. در جنوب آذربایجان غربی، کردستان زنجان، کرمانشاه، شرق لرستان، شمال تهران، البرز قزوین و در استان گیلان بارش شدت خواهد داشت و در برخی نقاط مرکز شرق و شمال شرق نیز افزایش ابر و رگبار پراکنده همره با وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

غرب دریای خزر نیز مواج خواهد بود، جمعه از مقدار بارندگی در شمال غرب و استان‌های مرز واقع در غرب و جنوب غرب کشور کاسته می‌شود و بارش پراکنده همراه با کاهش نسبی دما در این مناطق پیش بینی می‌شود.

طی این روز در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان در دامنه‌ها زاگرس مرکزی واقع در استان‌های مرکزی، قم، شرق لرستان و خوزستان چهار محال و بختیاری کهگیلویه و بویر احمد، شمال فارس مناطقی از یزد، اصفهان، شمال کرمان و منطقه خراسان همچنین در شرق سواحل دریای خزر بارش پیش بینی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
الحمدلله. خدا را شکر
آخرین اخبار