استاندار قزوین بر اهمیت اجرای قانون مولدسازی اموال و دارایی‌های مازاد دستگاه‌ها تاکید کرد.

اعلایی استاندار در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: در مولد سازی اموال، مدیران دستگاه‌ها نباید به هیاهوی برخی‌ها توجه کنند بلکه باید دارایی‌های دولت که کاربردی ندارند فروخته شوند.

وی افزود: این فرصتی است برای استان تا اموال مازاد فروخته و در راستای رفع نیازمندی‌های آن دستگاه هزینه شود.

استاندار همچنین با تاکید بر استقبال مشارکت بخش خصوصی گفت: باید کمیته شناسایی تشکیل و ظرفیت‌ها تبدیل به فرصت شود.

شعبانی رئیس کل دادگستری استان هم گفت: باید در آیین نامه اجرایی به تفصیل آورده شود که نقشه راه به چه شکل است تا اصل قانون اجرا شود نه اینکه نیمه تمام باقی بماند.

مدیر عامل آب منطقه‌ای استان افزود: در سال آبی جاری نسبت به سال قبل ۴۰ درصد کاهش بارندگی داریم.

ستوده افزود: شوری آب افزایش پیدا کرده ۹۰ درصد آب در بخش کشاورزی مصرف میشود برای تعادل کردن بخش منابع آب زیر زمینی کار‌های فراوانی انجام شده و ۵ هزار انسداد چاه‌های غیر مجاز و جلوگیری از اضافه برداشت چاه‌های مجاز انجام شده.

وی اظهار داشت: استان قزوین دو هزار و ۷۰۰ کیلومتر رودخانه دارد. هزار و ۲۰۰ هکتار سند تک برگ صادر شده است. اعتبارات برای ۱۵ طرح از جمله سد نهب و بالاخانلو در نظر گرفته شده است.

ستوده گفت: طی دوسال اخیر اعتبارات خوبی به شرکت آب منطقه‌ای تخصیص یافته. آب رسانی از سد طالقان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های استان است. سد بالاخانلو ۷۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا فروردین ماه پیمانکار مشخص می‌شود. سد شیزر ضیاء آباد تاکستان هم سال آینده افتتاح می‌شود.

مدیر عامل آب منطقه‌ای استان اظهار داشت: دو طرح گردشگری در حاشیه سد نهب در دست اجراست و پهنه تفرج اقامت و آبزی پروری در نظر گرفته شده. بند زیاران هم ظرفیت خوبی برای گردشگری دارد از این رو به دنبال سرمایه گذار هستیم. مطالعات سد بورمانک تایید شده.

وکیلی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم گفت: اعتبارات استان در سال هزار و ۴۰۲، ۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تعیین شده که اعتبارات عمرانی ۵۶ درصد رشد داشته است.

توسعه ۳۰ هکتار شهرک کاسپین برای یک واحد صنعتی، دو طرح‌های پژوهشی درباره احیا دشت قزوین از مصوبات این جلسه بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.