بر اساس نتایج آخرین نظرسنجی‌های صورت‌گرفته، مصرف‌کنندگان آمریکایی در بحبوحه افزایش نرخ‌های بهره و نگرانی‌ها درباره رکود بالقوه، احساس بسیار بدتری به اقتصاد آمریکا پیدا کرده‌اند.

شاخص اعتماد مصرف‌کننده در ماه فوریه (بهمن، اسفند) ۱۰۲.۹ بود که در مقایسه با ماه قبل از آن، که ۱۰۶ بود، کاهش یافته است.

طبق برآورد‌های مؤسسه رِفینیتیو، اقتصاددانان انتظار داشتند که شاخص برابر با ۱۰۸.۵ باشد.

شاخص اعتماد مصرف کننده (Consumer Confidence Index) یکی از معیار‌های اقتصادی بسیار مهم در همه کشور‌ها به‌حساب می‌آید و برای اندازه‌گیری میزان خوش‌بینی مصرف‌کنندگان به شرایط اقتصادی جامعه به‌کار می‌رود. این شاخص در واقع نشان می‌دهد هر فرد چه اندازه به پایدار ماندن درآمد‌های آتی خود مطمئن است.

بر اساس گزارش یک سازمان تحقیقاتی غیرانتفاعی (The Conference Board)، چشم‌انداز آینده بدبینانه‌تر به نظر می‌رسد. انتظارات مردم در خصوص شغل، درآمد و شرایط کسب و کار در ماه فوریه به شدت افت کرد.

مصرف‌کنندگان در مواجهه با قیمت‌های بالا و افزایش نرخ‌های بهره، سعی می‌کنند هزینه‌های خود را کاهش دهند. افراد کمتری برای خرید خانه یا خودرو برنامه‌ریزی می‌کنند و همچنین سعی می‌کنند وسایل منزل کمتری بخرند. در ماه فوریه همچنین برنامه‌ریزی برای تعطیلات نیز کاهش یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار