رئیس پلیس فتا استان اصفهان از شیوه جدید کلاهبرداران و افراد فرصت‌طلب به مناسبت نیمه شعبان و ارسال پیامک‌های جعلی به شهروندان خبر داد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در روز‌های اخیر افراد فرصت‌طلب و کلاهبردار با سوءاستفاده از مناسبت نیمه شعبان و ارسال پیامک‌های جعلی به شهروندان، به دنبال جمع‌آوری کمک‌های مردمی و کلاهبرداری از آن‌ها هستند

.
او افزود: افراد سودجو با سوءاستفاده از اعتقادات و نیات خیرخواهانه شهروندان و جلب اعتماد آنها، در چند مرحله اقدام به ارسال پیامک‌هایی با شماره‌های شخصی و حاوی لینک‌های فیشینگ به شهروندان و عملی کردن نیات مجرمانه خود می‌کنند.


رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: شهروندان هنگام پرداخت وجوه به عنوان نذور فقط به شماره حساب‌های اعلامی سازمان‌ها و نهاد‌های رسمی و قانونی استناد کنند، به سایر شماره حساب‌هایی که مورد تأیید نیستند، توجه نکنند و موضوع را بلافاصله به پلیس گزارش کنند.


سرهنگ مرتضوی گفت: تاکنون حساب‌های بانکی افرادی که از این طریق از شهروندان کلاهبرداری کرده اند، مسدود شده و شناسایی سایر متهمان در دستور کار پلیس فتا قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار