رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان از افزایش کلاهبرداری با شگرد ارسال پیامک جعلی سامانه ثنا به شهروندان خبر داد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان با اشاره به اینکه به تازگی شاهد افزایش پیامک‌های جعلی به بهانه ثبت‌نام و مشاهده ابلاغ الکترونیکی در سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی (ثنا) هستیم اظهار کرد: با این شیوه اطلاعات شخصی و بانکی شهروندان را دریافت و از این طریق اقدام به برداشت از حساب آنها می‌کنند.

او افزود: غیر از سامانه رسمی و مورد تأیید سازمان‌های مربوط سایر لینک‌های متفرقه یا تماس‌ها و پیامک‌ها قابل اعتماد نیستند و بیشتر این پیام‌ها از طریق سرشماره‌های ناشناس ارسال می‌شوند.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: برخی از شهروندان هنگام ورود به سامانه‌ها به نشانی سایت توجه نمی کنند و با جست‌وجو از طریق موتورهای جست‌وجو یا رفتن به لینک‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی معرفی شده در دام سودجویان سایبری گرفتار می‌شوند.

سرهنگ مرتضوی یادآور شد: پیامک ارسالی از قوه قضاییه فاقد لینک است و به هیچ وجه برای مشاهده ابلاغ الکترونیک قضایی نیاز به واریز وجه نیست؛ بنابراین شهروندان تنها به سامانه eblagh.adliran.ir مراجعه و از رفتن به سایر سایت‌ها و دانلود اپلیکیشن‌های مختلف خودداری کنند.

برچسب ها: ثنا ، پلیس فتا ، قوه قضاییه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۰۹ اسفند ۱۴۰۱
برای منم اومد شمارشم یه شخص بود
ولی مشخصات من رو داشت نمیدونم چجوری
آخرین اخبار