مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: با تغییر نگاه در تخصیص اعتبارات فرهنگی و هنری تصمیم داریم تا درصد قابل ملاحظه‌ای از تخصیص منابع و حمایت‌ها با اولویت شهرستان‌ها باشد.

محمدحسین فائزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در دیدار با شهردار و رئیس شورای شهر الوند گفت: تخصیص اعتبارات فرهنگی با اولویت شهرستان‌ها انجام می‌شود و با توجه به ظرفیت‌های این شهرستان، اقدامات مناسبی را می‌توان با همکاری و تعامل مدیران این شهر در حوزه فرهنگ و هنر انجام داد.

وی افزود: بر اساس ابلاغیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تایید تبلیغات محیطی بر عهده اداره‌کل فرهنگ و ارشاد است که پیشنهاد می‌شود مدیریت پیمان تابلو‌های شهری به کانون‌های تبلیغاتی دارای مجوز و بخش خصوصی واگذار شده که تحت نظارت اداره کل به این امر بپردازند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با تاکید بر توزیع عادلانه منابع فرهنگی در سطح استان خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ تنها ۶ درصد منابع فرهنگی به ۵ شهرستان آبیک، البرز، تاکستان و بوئین‌زهرا و آوج اختصاص یافته و ۹۴درصد اعتبارات در شهرستان قزوین هزینه شده است و در دوره مدیریتی جدید، شاهد این بی عدالتی‌ها نیستیم.

وی تصریح کرد: با تغییر نگاه در تخصیص اعتبارات فرهنگی و هنری تصمیم داریم تا درصد قابل ملاحظه‌ای از منابع و حمایت‌ها به سمت شهرستان‌ها باشد؛ زیرا دو سوم جمعیت استان در شهرستان‌ها ساکن هستند.

فائزی بیان کرد: در مصوبات سفر هیئت دولت به قزوین اعتبار خوبی برای تکمیل و تجهیز مجتمع کوثر الوند در نظر گرفته شد که با تخصیص منابع به زودی اجرای این طرح شروع می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار