دبیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی باغملک گفت: بنای تاریخی ارگ ارغوانی بدون هیچ گونه نگهداری، مرمت و توجه به حال خود رها شده و هم‌اکنون به محلی برای جولان معتادان تبدیل شده است.

نسرین کریمی دبیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی باغملک گفت: ارگ ارغوانی این شهرستان به امان خدا رها شده است، حد و حدود تاریخی آن مشخص نیست و در حال تخریب است. همچنین چرای گوسفندان در اطراف این بنای تاریخی باعث شده این بنا کارکرد خود را حتی برای بازدید گردشگران از دست بدهد.

او می گوید: این اثر تاریخی در حالی که می‌توانست باعث جذب گردشگر در استان شود متاسفانه به دلیل رفت‌وآمد گوسفندان و صحنه‌های کنار آن در حال تخریب است.

به گفته او هم‌اکنون از ورود و چرای گوسفندان به این بنا جلوگیری شده است، اما متاسفانه فضولات گوسفندان در سراسر آن مشاهده می‌شود.

کریمی گفت: این خانه تاریخی در صورت مرمت اصولی حتی می‌تواند به عنوان اداره میراث فرهنگی شهرستان باغملک کاربرد داشته باشد، اما افسوس و صد افسوس که برای چنین میراثی هیچ ارزشی و توجهی قایل نمی‌شوند.

دبیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی باغملک گفت: اگر مرمت و حفظ این اثر تاریخی به بهانه کمبود بودجه و... به تعویق بیفتد نابودی و تخریب این سرمایه ارزشمند تاریخی و فرهنگی قطعی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.