نماینده روسیه در سازمان ملل گفت سران کشور‌های غربی بار‌ها روسیه را فریب داده اند و اکنون نیز می‌خواهند همین کار را انجام دهند.

واسیلی نبنزیا در زمان برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: سران غربی در آن زمان به ما دروغ گفتند و اکنون نیز می‌خواهند ما را فریب دهند. دروغ‌ها درباره گسترش ناتو و این که آن‌ها چه مبالغی صرف توسعه می‌کنند را آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا بیان کرد.

به گزارش اسپوتنیک،  نماینده روسیه در سازمان ملل افزود: سران کشور‌های غربی بار‌ها روسیه را فریب داده اند و اکنون نیز می‌خواهند همین کار را انجام دهند. 

بلینکن پیشتر در این نشست گفت: آمریکا آماده تعامل در خصوص تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به جنگ در اوکراین است، اما آنچه بیشتر از همه اهمیت دارد، ماهیت صلح پس از پایان جنگ است.

نشست شورای امنیت را اوکراین و متحدان غربی اش به مناسبت نخستین سالگرد عملیات ویژه نظامی روسیه سازماندهی کرده‌اند. وزیران امور خارجه و مقامات متعدد دیگری از کشور‌های اروپایی برای شرکت در این مراسم وارد نیویورک شدند.

کاخ سفید در روز جمعه تحریم‌های بیشتری را ضد روسیه اعلام کرد. افزایش تعرفه‌ها در خصوص بیش از صد نوع فلز، مواد معدنی و محصولات شیمیایی روسیه به ارزش حدود ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار، از جمله این تحریم‌ها است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار