درحالیکه پاکستان طی ما‌های اخیر با تهدید ورشکستگی اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند، چین قرار است ۷۰۰ میلیون دلار به دولت اسلام آباد وام پرداخت کند.

اسحاق دار، وزیر دارایی پاکستان اعلام کرد: چین به زودی یک وام ۷۰۰ میلیون دلاری را در اختیار دولت اسلام آباد قرار خواهد داد.

وی در صفحه خود در توییتر نوشت: بانک توسعه چین این وام را برای پاکستان تصویب کرده که مراحل دریافت آن نهایی شده است.

وزیر دارایی پاکستان با بیان اینکه این مبلغ به زودی به بانک مرکزی این کشور تحویل داده می‌شود، افزود: وام مذکور در تقویت و بالا بردن سطح ذخایر ارزی پاکستان اهمیت بالایی دارد.

گفته می‌شود ذخایر ارزی پاکستان طی چند ماه گذشتته به کمترین سطح در ۹ سال گذشته رسیده که این موضوع تهدید ورشکستگی اقتصادی پاکستان را دوچندان کرده است.

در همین حال دولت پاکستان به دنبال آن است تا به زودی مبلغ یک میلیارد دلار را به عنوان وام از صندوق بین المللی پول دیافت کند، در این راستا دولت اسلام آباد تمهیدات این نهاد مالی از جمله افزایش قیمت سوخت، برق و گاز و همچنین افزایش جمع آوری مالیات را در دستور کار قرار داده است، رویکردی که تورم بی سابقه در این کشور را نیز به دنبال داشته است.

برچسب ها: پاکستان ، چین ، وام بانکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
درحالیکه پاکستان طی ما‌های اخیر با تهدید ورشکستگی اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند، چین قرار است ۷۰۰ میلیون دلار به دولت اسلام آباد وام پرداخت کند.
خدایا شکرت - ممنون از کشور چین - کشورها باید اینگونه عمل کنند و به داد هم برسند نه مثل آمریکا و کشورهای اروپایی که دارید میبینید اوکراین را به چه روزی انداختند و وارد چه جنگ بی ثمری کردند ...
آخرین اخبار