همایش خیر کثیر با هدف تجلیل از ۳۵ حافظ کل قرآن کریم در حسینیه شهدای اشکذر برگزار شد.

سید مهدی میردهقان مسئول موسسه قرآن و عترت حضرت مهدی (عج) اشکذر گفت: به همت و تلاش مربیان قرآنی در سال‌های گذشته بیش از ۱۰۰ حافظ قرآن در سطح شهرستان تربیت شده است. 

او ترویج فعالیت‌های قرآن را رویکرد این موسسه در شهرستان عنوان کرد و افزود: حفظ، ترتیل و تفسیر قرآن از جمله حوزه‌های فعالیت موسسه قرآنی حضرت مهدی (عج) است که علاقمندان به ویژه نوجوانان و جوانان می‌توانند با ثبت نام، در دوره‌های آموزشی این موسسه شرکت کنند.

کارشناس قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم با اشاره به فعالیت ۷۶ موسسه قرآنی در سطح استان تصریح کرد: به همت مربیان قرآنی در موسسات مناطق مختلف استان بالغ بر ۱۵ هزار حافظ قرآن تربیت شده است.

نجم الهدی، یزد را جزو پنج استان برتر کشور در زمینه حفظ قرآن برشمرد و ادامه داد: حفظ کلام نورانی وحی توسط اقشار مختلف اعم از بانوان و آقایان جزو برنامه‌های مهمی است که سالانه با همکاری موسسات و خانه‌های مختلف قرآن کریم در استان پیگیری می‌شود.

حجت الاسلام محمدرضا طالبیان امام جمعه اشکذر هم از رویکرد بسیار خوب موسسات قرآنی شهرستان در توجه به آموزه‌ها و معارف قرآن کریم تقدیر و بر لزوم تقویت این فعالیت‌ها بین نسل جوان تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.