افزایش ۲۷ درصدی صلح و سازش در شورای حل اختلاف استان یزد

معاون سابق توسعه حل اختلاف استان یزد گفت: معاونت توسعه حل اختلاف استان یزد در سال گذشته رتبه سوم کشور از حیث صلح و سازش را کسب کرد.

محمدرضا حداد، معاون سابق توسعه حل اختلاف استان یزد گفت: مهمترین رسالت نهاد‌های سازشی، برقراری صلح و آشتی بین طرفین اختلاف است که این مهم از سال ۹۸ تا پایان مرداد ۴۰۲ رشد ۲۷ درصدی را در استان یزد ثبت کرده است.

او افزود: معاونت توسعه حل اختلاف استان یزد در سال گذشته رتبه سوم کشور از حیث صلح و سازش را کسب کرد و این مهم با تلاش همه ارکان اداره توسعه حل اختلاف به ویژه مساعی ارزشمند کارکنان خدوم و جهادی شعب شوراری حل اختلاف محقق شده است.
حداد از کاهش ۴۸ درصدی موجودی پرونده‌های شورا‌های حل اختلاف استان یزد در سنوات اخیر یاد کرد و گفت: از ابتدای سال ۹۸ که شورای حل اختلاف مکانیزه شد و امکان اخذ دقیق آمار وجود دارد، موجودی پرونده‌ها از ۶ هزار و ۸۴ پرونده به ۳ هزار و ۶۸ فقره رسیده است.

این مقام قضایی گفت: در این مدت بیش از ۱۱ هزار پرونده به شورا‌های حل اختلاف وارد شده، اما با وجود این افزایش ورودی، موجودی پرونده‌ها به صورت چشم گیر کاهش یافته است.
او به افزایش ۹ درصدی ابلاغ الکترونیک در شعب شورا‌های حل اختلاف استان یزد از ۸۶ درصد به ۹۵ درصد اشاره کرد و

گفت: ارتقای درصد ابلاغ الکترونیک به تقویت سرعت کار در شعب رسیدگی و اجرای احکام و رضایت مندی مراجعان کمک شایانی کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار