تعداد روز‌های آلوده طی بهمن‌ماه سال جاری ۱۳ روز بود که از این تعداد هفت روز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس و شش روز در شرایط ناسالم برای تمامی گروه‌ها قرار گرفت.

آمار شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد بهمن‌ماه امسال شهروندان تهرانی تعداد روز‌های آلوده بیشتری را نسبت به بهمن‌ماه سال گذشته تجربه کرده‌اند. طی این مدت شش روز برای تمامی گروه‌ها آلوده بود این در حالیست که سال گذشته در این ماه هیچ روزی برای تمامی گروه‌ها آلوده نشده بود.

کیفیت هوای تهران در دومین ماه زمستان ۱۴۰۱ و مقایسه آن با سال گذشته نشان می‌دهد که در بهمن‌ماه سال گذشته ۱۶ روز هوای قابل قبول ثبت شد که این عدد امسال نیز ۱۶ روز بوده است.

در بهمن‌ماه سال گذشته ۱۴ روز هوای تهران در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت که این وضعیت امسال به هفت روز کاهش یافت.
لازم به ذکر است در بهمن سال جاری یک روز هوای پاک را تجربه کردیم این در حالیست که در سال گذشته هیچ روزی هوای پاک ثبت نشد.

آمار شرکت کنترل کیفیت هوای تهران درباره وضعیت آلودگی هوای تهران طی بهمن‌ماه سال ۹۷ تا ۱۴۰۰ نشان می‌دهد کیفیت هوای تهران طی بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ تعداد روز‌های آلوده بیشتری را داشت چراکه کیفیت هوای پایتخت طی بهمن سال گذشته ۱۶ روز در وضعیت قابل قبول و ۱۴ روز ناسالم در شرایط برای گروه‌های حساس قرار داشت، اما در بهمن‌ماه سال ۹۹ کیفیت هوای تهران ۱۹ روز در وضعیت قابل قبول و ۱۱ روز در شرایط آلوده برای گروه‌های حساس بود.

آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون علت آلودگی هوا طی ۲۵ روز و آلاینده دی‌اکسید نیتروژن علت آلودگی هوا طی پنج روز بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰ بود این در حالیست که بهمن‌ماه سال ۹۹ نیز آلاینده شاخص هوای تهران برای ۲۶ روز ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون و تنها برای چهار روز دی‌اکسید نیتروژن بود.

طی دومین ماه زمستان سال ۹۸ تهرانی‌ها دو روز هوای پاک، ۱۹ روز هوای قابل قبول و ۹ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس را تنفس کردند. آلاینده شاخص دراین بازه زمانی ۲۸ روز ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون و دو روز ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون بود.

این اعداد و ارقام طی این پنج سال نشان می‌دهند با گذر زمان نفس‌های تهران هر سال بیشتر به شماره افتاده است، به‌طوری که بیش از یک سوم روز‌های دومین ماه زمستان سال جاری هوای آلوده بود و تنها یک روز هوای پاک را تجربه کرد این در حالیست که در بهمن‌ماه سال ۹۷ هفت روز هوای پاک را نیز تجربه کردیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار