رئیس نهضت سوادآموزی سبزوار گفت: نهضت سوادآموزی سبزوار پس از بررسی شاخص‌ها توسط اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، رتبه برتر استان را کسب کرد.

عبدالمجید شجاع رئیس نهضت سوادآموزی سبزوار گفت: جذب سوادآموزان به میزانی بیش از سهمیه ابلاغی، اجرای طرح شتاب‌بخشی و مدرسه‌محوری در راستای توسعه سوادآموزی و فعالیت‌های شاخص مراکز یاددهی و یادگیری برخی از مواردی بود که منجر به موفقیت نهضت سوادآموزی سبزوار شده است.

او افزود: برای امسال سهمیه سوادآموزی شهرستان سبزوار در سه دوره آموزش، انتقال و تحکیم سواد ۹۰۰ نفر تعیین شده که جذب این سوادآموزان در حال انجام است.

رئیس نهضت سوادآموزی سبزوار ادامه داد: هم اینک نرخ باسوادی افراد رده ۱۰ تا ۴۹ ساله این شهرستان ۹۷.۸ درصد است که این میزان هم‌سطح استان و ۱.۱ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

شجاع بیان کرد: در سال‌های اخیر رشد باسوادی جمعیت با اجرای طرح شتاب‌بخشی و مدرسه‌محوری، فراتر از سهمیه ابلاغی در دستور کار شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان قرار گرفته است.

او تصریح کرد: چهار مرکز یاددهی و یادگیری سواد در شهرستان سبزوار فعال هستند که علاوه بر سوادآموزی در این مراکز، نسبت به موضوعات مهمی همچون مهارت‌آموزی، ایجاد اشتغال و تولید نیز به طور ویژه توجه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.