مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نظارت‌های بهداشتی بر اماکن برپایی مجالس جشن و واحد‌های تولید و توزیع مواد غذایی در خراسان رضوی تشدید شد.

 دکتر فرشید وفا روز دوشنبه در این خصوص افزود: ۳۷۰ بازرس و ناظر بهداشتی در خراسان رضوی در ماموریت ویژه هفته وحدت فعال هستند که ۲۳۷ نفر از آنها در مأموریت شهر مشهد و ۱۳۳ نفر دیگر هم در شهرستان‌های تابعه این دانشگاه و در راستای حفظ سلامت مردم و کنترل نکات بهداشتی انجام وظیفه می‌کنند.

وی ادامه داد: حوزه مدیریت سلامت محیط و کار این دانشگاه در تمامی ایام سال به‌ویژه مناسبت خاص ملی و مذهبی مأموریت نظارت‌های بهداشتی را عهده‌دار است که یکی از آن‌ها ایام فرخنده هفته وحدت بوده است.

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در این مدت مأموریت ویژه بازرسان و ناظران بهداشتی این دانشگاه از محل‌های مختلفی همچون هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، تالارها، رستوران‌ها، شیرینی فروشی‌ها، آبمیوه و بستنی فروشی‌ها، نانوایی‌ها، آشپزخانه‌ها، مساجد، تکایا، حسینیه‌ها، هیات‌های مذهبی، موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی انجام می‌شود.

وی افزود: در نظارت‌های این ایام بر موضوعاتی همچون وضعیت تهویه هوای مناسب محل‌های اسکان، پذیرایی و برگزاری جشن‌های شادی و عروسی، رعایت مسائل بهداشتی در طبخ، پخت، توزیع و عرضه غذا، شربت، شیرینی، بستنی و انواع نذورات صورت می‌پذیرد.

دکتر وفا با بیان اینکه خوشبختانه با ارائه آموزش‌های بهداشتی، شاهد رعایت بهتر توصیه‌ها از سوی برگزارکنندگان مراسم‌ها و مجالس‌ها هستیم، افزود: از مردم تقاضا می‌شود در صورت مشاهده هرگونه مشکل بهداشتی ابتدا خودشان تذکر دهند، اگر کارگشا نبود با شماره ۱۹۰ در هر ساعت از شبانه روز تماس بگیرند تا بازرسان و ناظران بهداشتی بلافاصله در محل حاضر شده و ضمن رسیدگی به موضوع، برخورد لازم را با متخلفان داشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین نظارت‌های ویژه بر مهدکودک‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی همزمان با سال تحصیلی جدید توسط بازرسان بهداشتی در حال انجام است تا وضعیت بهداشتی تمامی مکان‌های آموزشی مورد بازدید قرار بگیرد و در صورت وجود هرگونه مشکلی تذکر لازم جهت رفع آن تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید داده شود.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، نیشابور و دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام است.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.