رئیس اداره بهزیستی اردکان از اجرای طرح آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌ها در مدارس این شهرستان خبر داد.

جمال پایه دار رئیس اداره بهزیستی اردکان گفت: امسال یک هزار و ۴۴۰ نفر از دانش‌آموزان مقاطع پایه دهم و یازدهم ۱۰ دبیرستان دخترانه و پسرانه شهرستان تحت پوشش  طرح آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌ها قرار گرفتند.

او آگاه‌سازی را نخستین گام مثبت بر رفتار و عملکرد جامعه در راستای ارتقای کیفیت زندگی دانست و گفت: انتقال دانش و مهارت‌ها می‌تواند نقش مهمّی در آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌ها به ویژه در قشر دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان مملکت داشته باشد.

پایه دار اظهار کرد: در این طرح مباحثی همچون پیشگیری از بیماری‌ها و معلولیت‌ها، سلامت دستگاه عضلانی و اسکلتی، سلامت چشم، سلامت شنوایی، بیماری‌های ژنتیک، پیشگیری از حوادث غیرترافیکی و پیشگیری از حوادث ترافیکی به دانش‌آموزان آموزش داده شده است.

رییس بهزیستی اردکان ضمن قدردانی از همکاری ارزشمند آموزش و پرورش و مدیران مدارس در اجرای این طرح ادامه داد: همه مربیان این طرح در دوره آموزشی تسهیلگری معاونت پیشگیری بهزیستی استان که نیمه ابان ماه در محل مرکز تحقیقات ژنتیک میبد برگزار شد، شرکت کردند.

او یادآور شد: امیدواریم با آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌ها در آینده‌ای نزدیک شاهد تحول خوبی در ارتقاء دانش و کاهش معلولیت‌ها باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.