ارائه خدمات دندانپزشکی رایگان به بیش از ۵۰۰ دانش آموز در مناطق کم برخوردار شهرستان ممسنی، انجام شد.

دکتر احمد رحمانی رئیس شبکه بهداشت و درمان ممسنی اظهار کرد: در قالب اردو‌های جهادی و در جهت خدمت رسانی به مناطق محروم و کم برخوردار، به همت واحد سلامت دهان و دندان شبکه بهداشت و درمان ممسنی و با همکاری کانون بسیج جامعه پزشکی این شهرستان با استقرار ۲ یونیت سیار دندانپزشکی در مناطق پیر اشکفت، دشمن زیاری و جنجان به دانش آموزان ۶ تا ۱۴ سال خدمات سلامت رایگان دندانپزشکی ارائه شد.

او افزود: در اجرای این برنامه جهادی بخشداری جوزار، دهیاری‌های روستا‌های سرتنگ بزرگ و دهگردو، بخشدار منطقه دشمن زیاری، ادارات آموزش و پرورش ممسنی و دشمن زیاری نیز مشارکت و همکاری داشتند.

دکتر حمید منصورریان طبائی کارشناس مسئول سلامت دهان و دندان شبکه بهداشت و درمان ممسنی نیز در این زمینه گفت: خدمات ارائه شده در این مناطق شامل انجام ۱۲۸ مورد کشیدن دندان، ۴۷۶ مورد فیشورسیلانت، ۱۵۰ نفر معاینه و آموزش، ۲۹۵ مورد ترمیم آمالگام و کامپوزیت یک، ۲ و ۳ سطحی است.

او اضافه کرد: در مجموع ارزش ریالی خدمات ارائه شده طبق تعرفه دندانپزشکی دولتی، یک میلیارد و ۹۸۵ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال بوده است.

مسئول واحد سلامت دهان و دندان شبکه بهداشت و درمان ممسنی افزود: همزمان با اجرای این برنامه جهادی، ۱۵۰ مسواک و خمیر دندان رایگان به دانش آموزان نیازمند اهدا و آموزش‌های بهداشت دهان و دندان از سوی بهداشت کاران سلامت دهان و دندان شبکه بهداشت و درمان ممسنی به آنان ارائه شد.

دکتر منصوریان طبائی افزود: خدمات دندانپزشکی دولتی در مراکز خدمات جامع سلامت شهید پایخوان، دشت آزادگان، دولت آباد، بابامنیر، فهلیان، هفده شهریور و شهید دلاور زارع به شهروندان ارائه می‌شود و ترمیم دندان ۶ و فیشورسلانت دندان‌های دائمی برای دانش آموزان روستایی رایگان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.