پلیس فدرال برزیل برای کسب اطلاعات درباره شورش هشتم ژانویه در این کشور، به چند ساختمان یورش برد.

مقامات قضایی برزیل پرونده ویژه‌ای را درباره تلاش طرفداران «ژائیر بولسونارو» رئیس‌جمهور پیشین این کشور برای حمله به ساختمان‌های دولتی در هشتم ژانویه در برزیلیا گشوده و تحقیقات درباره دست داشتن مقامات پیشین این کشور در این ماجرا را آغاز کرده‌اند. مقامات قضایی می‌گویند به دنبال یافتن اسناد مرتبط با ارتباط اطرافیان بولسونارو با شورشیان هستند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پلیس فدرال برزیل امروز (سه‌شنبه) از یورش به ساختمان‌های حامیان حمله به اماکن دولتی در هشتم ژانویه خبر داد. در بیانیه این نهاد آمده است: «ما ۸ حکم بازداشت پیشگیرانه، ۱۳ حکم تفتیش و توقیف که توسط دادگاه عالی در ۵ ایالت صادر شده بود را اجرا کردیم.»

اقدام پلیس فدرال برزیل بخشی از ۶ مرحله عملیاتی است که از ماه گذشته با هدف شناسایی عاملان، تأمین کنندگان مالی، و تشویق کنندگان به شورش، آغاز شده است. طی شورشی که در هشتم ژانویه از سوی طرفداران بولسونارو انجام شد، آن‌ها به ساختمان‌های کنگره، کاخ ریاست‌جمهوری و دادگاه عالی این کشور حمله کردند.

در مرحله قبلی که هفته گذشته انجام شد پلیس فدرال برزیل فرمانده پلیسی که مسئول حفظ امنیت پایتخت برزیل در هشتم ژانویه بود را بازداشت کرد. وی متهم به غفلت در امور محوله و عدم اجرای برنامه‌های امنیتی شده است.

در بیانیه امروز پلیس فدرال برزیل نام اشخاصی که هدف تحقیقات و بازرسی قرار گرفته‌اند اعلام نشده، اما تأکید شده است آن‌ها تحت تحقیقات مربوط به جرائمی همچون تلاش برای کودتا، نقض گسترده قانون، خسارت به اموال عمومی، تخریب اموال و فتنه انگیزی هستند.

«ژائیر بولسونارو» رئیس‌جمهور راست افراطی برزیل دو روز پیش از مراسم تحلیف «لولا داسیلوا» رئیس‌جمهور جدید، به ایالت فلوریدای آمریکا سفر کرد. وی طی روز‌های اخیر از برنامه خود برای سفر به کشورش خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار