مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: ۴۰ مدرسه کانکسی استان تا مهرماه سال آینده با مدارس ایمن جایگزین می‌شوند.

یونس بهاروند ایران نیا مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان در آیین کلنگ زنی مدرسه شهید "عزیز رشیدی ذهابی" در روستای سراب شهباز منطقه کاکارضا، اظهار کرد: در حال حاضر طرح جایگزینی مدارس کانکسی "شهید پناهی" برای مدارس بالای ۱۰ دانش آموز کشور در حال اجرا بوده که سهم استان لرستان در این طرح جایگزینی ۱۶۵ مدرسه کانکسی است که استان لرستان بیشترین سهم را در سراسر کشور به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به کلنگ زنی مدرسه روستای سراب شهباز منطقه کاکارضا به نمایندگی از پنج روستای سلسله، افزود: در شهرستان سلسله ۱۲ مدرسه کانکسی در قالب ۱۹ کلاس درس برچیده خواهد شد.

بهاروند ایران نیا بیان کرد: در شهرستان دلفان نیز ۳۳ مدرسه کانکسی در قالب ۴۹ کلاس درس جدید برچیده می‌شود.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان با اشاره به ۲ ساله بودن ساخت این مدارس، عنوان کرد: در استان بنا داریم که این مدارس یکساله اجرا شده و تا مهرماه سال آینده که فصل آغاز مدارس است به بهره برداری برسند.

وی تصریح کرد: تاکنون از مجموع ۱۶۵ مدرسه سهمیه لرستان تعداد ۴۰ مورد از آن‌ها به پیمان رفته و تا قبل از عید نوروز نیز ۸۰ مورد دیگر پیمان سپاری می‌شوند.

نماینده سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه بیشترین آمار مدارس کانکسی استان لرستان مربوط به شهرستان دلفان است، اظهار کرد: در این شهرستان عمق محرومیت بیشتر است.

یحیی ابراهیمی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته با ستاد اجرایی فرمان امام رقم خوبی برای جایگزینی این مدارس در طرح "شهید پناهی" اختصاص یافته و در این راستا ۳۳ مدرسه کانکسی از دلفان و ۱۲ مدرسه نیز از شهرستان سلسله با مدارس ایمن جایگزین خواهند شد که چهار مدرسه از آن‌ها مربوط به منطقه کاکارضا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.