مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان گفت: آموزش و پرورش طبق سند تحول بنیادین از طریق دانشگاه فرهنگیان و در قالب طرح استخدام نخبگان، نیروی انسانی خود را تأمین کند.

محمدرضا ابراهیمی مدیرکل آموزش و پروش استان اصفهان گفت: وزارت آموزش و پرورش و استان برای دانشگاه فرهنگیان برنامه‌های ویژه‌ای دارند به طوری که هم گزینش ویژه‌تر خواهد شد، هم رشته‌ها به روزتر و هم هیئت علمی قوی‌تری جذب خواهند شد.


او با بیان اینکه امسال اولین بار ۲ هزار و ۳۰۰ نفر وارد دانشگاه فرهنگیان شدند افزود: این در حالی است‌که بالاترین آمار در سال‌های فعالیت این دانشگاه، ۱۲۰۰ نفر یعنی نصف این رقم بوده است.
مدیرکل آموزش و پروش استان اصفهان در مورد کیفیت بخشی به فرآیند جذب معلمان هم گفت: در بین پذیرفته‌شدگان رتبه‌های تک‌رقمی و دورقمی دیده می‌شود و در انتهای تحصیل نیز قرار است امتحان جامع برگزار و گزینش به گزینش فرآیندی و مستمر تبدیل شود.


ابراهیمی در خصوص سهیمه اصفهان از آزمون استخدامی آموزش و پرورش توضیح داد: در آزمون استخدامی سال گذشته سهمیه ما ۲۱۳۰ نفر بود، اما متأسفانه به این تعداد، حداقل نمره را کسب نکردند و آمار پذیرفته‌شدگان پس از طی فرآیند مصاحبه به ۱۴۵۰ نفر رسید که همه استخدام شدند.


او با بیان اینکه سال آینده این شکل استخدام حذف می‌شود تصریح کرد: رویکرد اصلی آموزش و پرورش این است که طبق سند تحول بنیادین از طریق دانشگاه فرهنگیان و در قالب طرح استخدام نخبگان، نیروی انسانی خود را تأمین کند.


مدیرکل آموزش و پروش استان اصفهان ادامه داد: طرح دیگری نیز در دست بررسی است که از دانشجویان واجدالشرایط دانشگاه‌های دیگر دعوت‌شود و این افراد ۲ سال از تحصیل خود را با رویکرد تربیت‌معلمی در دانشگاه فرهنگیان سپری کنند.
به گفته ابراهیمی، رویکرد دیگر هم این است که فارغ‌التحصیلان کارشناسی بعضی از دانشگاه‌ها در دوره کارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.