مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در سال تحصیلی کنونی با بکار گیری بیش از ۷ هزار معلم جدید مشکل کمبود معلم در مدارس استان اصفهان رفع شد.

محمدرضا ابراهیمی گفت: در سال تحصیلی فعلی با بکارگیری بیش از ۷ هزار معلم جدید از محل آزمون استخدامی، دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، دانشجو معلم ها، نیرو‌های بازنشسته، خرید خدمات، سرباز معلم و اضافه تدریس شاغلان قبلی، کمبود ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفری معلم در استان اصفهان جبران شد و کلاس بدون معلم نداریم.

او راهکار برون‌رفت از بحران نیروی انسانی در آموزش و پرورش را تقویت دانشگاه فرهنگیان دانست و افزود: ورودی این دانشگاه در کشور، امسال به ۴۰ هزار نفر رسیده که سهم استان اصفهان، دو هزار و ۳۰۰ نفر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ریشه بحران نیروی انسانی در مدارس را کنار گذاشتن سند تحول و در نتیجه کاهش ورودی دانشگاه فرهنگیان در چند سال گذشته اعلام و اضافه کرد: با کنار گذاشتن سند تحول بنیادین که در سال ۱۳۹۰ رونمایی شده بود و جایگزینی سندی دیگر، ورودی دانشگاه فرهنگیان از ۲۵ هزار نفر به سه هزار و ۳۹۰ نفر رسید و سبب بحران نیروی انسانی در مدارس شد.

ابراهیمی، جذب استادان مجرب و تقویت گزینش را از برنامه‌های آموزش و پرورش برای تقویت دانشگاه فرهنگیان بیان کرد و گفت: گزینش دانشجومعلمان به زودی فرآیندی خواهد شد تا به‌جای گزینش در یک بازه کوتاه، این اتفاق در مدت ۵ تا ۶ ماه و به‌تدریج رخ دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.