رئیس کل دادگستری استان کرمان از تعیین تکلیف قضایی یک هزار و ۴۳۸ خودروی توقیفی مربوط به پرونده‌های قضایی این استان خبر داد.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در بازدید از پارکینگ خودرو‌های توقیفی مواد مخدر گفت: پیرو بازدید رئیس قوه قضاییه از پارکینگ خودرو‌های توقیفی موضوع مواد مخدر در کرمان، کارگروه ویژه‌ای برای تعیین تکلیف این خودرو‌ها تشکیل شد و پرونده‌ها مورد بازخوانی قرار گرفت.

او با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی در زمینه تعیین تکلیف خودرو‌های توقیفی مواد مخدر انجام شده است، تصریح کرد: در حال حاضر از مجموع دو هزار و ۳۰۰ خودروی موجود در این پارکینگ، یک هزار و ۴۳۸ خودروی مربوط به سال ۱۴۰۰ و قبل از آن تعیین تکلیف شده است.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان افزود: در این زمینه نسبت به تعیین تکلیف خودرو‌های سبک و سنگین توقیفی اقدام شده است.

حجت الاسلام حمیدی بیان کرد: در فرصت ۴۰ روزه تا پایان امسال، فرایند مزایده و فروش این خودرو‌ها از سوی سازمان‌های مربوطه انجام خواهد شد.

او گفت: در صورت اجرا نشدن وظایف دستگاه‌ها درباره مزایده و فروش این خودروها، دستگاه قضایی براساس قانون نسبت به فروش آن‌ها اقدام می کند و وجه حاصل از فروش نیز در حساب امانی دادگستری نگهداری خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: در سال ۱۴۰۲ در هر فصل ۴۰۰ خودرو تعیین تکلیف می شود و به فروش خواهد رسید تا از دپوی خودرو‌ها جلوگیری شود.

حجت الاسلام حمیدی عنوان کرد: بیش از ۹۰ درصد خودرو‌های توقیفی به نفع دولت ضبط می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار