مرتضوی گفت: در ۴۴ سالی که از پیروزی انقلاب می‌گذرد، دستاورد‌های خوبی داشته ایم و باید مشکل مربوط به اشتغال را نیز حل کنیم تا مشکلات دیگر نیز حل شود.

قناعت استاندار خراسان جنوبی در جلسه شورای اداری خراسان جنوبی که با حضور مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه بود، ضمن گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: ملت در حال آماده شدن برای خلق حماسه‌ای دیگر هستند و در ۲۲ بهمن امسال جهانیان خواهند دید که ملت ایران تحت آرمان‌های نظام و انقلابشان و زعامت مقام معظم رهبری باز به عرصه خواهند آمد و حماسه بزرگ دیگری را خلق خواهند کرد.

او با تأکید بر اینکه امید است امسال ۲۲ بهمن باشکوهی داشته باشیم، افزود: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند ۲۲ بهمن به عنوان روز اتحاد ملی و اتحاد همه ایرانیان از همه صنف‌ها و قومیت‌ها و استان‌های مختلف، بار دیگر ایرانیان با وحدت ملی با محوریت یکپارچه ایران به صحنه خواهند آمد.

قناعت بیان کرد: مردم ایران امسال در ۲۲ بهمن با محوریت و یکپارچگی ایران، راهپیمایی بی نظیری را رقم خواهند زد.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: امروز با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شاهد افتتاح و کلنگ زنی طرح هایی در سطح استان خواهیم بود.

 او گفت: سهمیه خراسان جنوبی در بحث ایجاد اشتغال برای امسال ۱۰ هزار و ۷۷۹ نفر بوده که تاکنون ۱۳ هزار و ۴۵۴ نفرمعادل ۱۲۵ درصد محقق شده است.

قناعت گفت: در دهه فجر ۱۴۰۱ بیش از هزار و ۲۵۲ طرح با ۵ هزار و ۴۳۲ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی شدند که هزار و ۱۱۶ طرح افتتاح و ۱۳۶ طرح نیز کلنگ زنی شدند.

به گفته استاندار در دهه فجر ۸۵۰ عنوان برنامه فرهنگی و هنری با ۱۷ هزار برنامه در استان اجرایی شد.

او با اشاره به اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۸ هزار و ۵۴۰ میلیارد تومان در استان با ۱۵ هزار نفر اشتغالزایی سرمایه گذاری شده، گفت: این سرمایه گذاری‌ها در حوزه کشاورزی، گردشگری، صنایع دستی، مشاغل خانگی و صنعت و معدن بوده است.

قناعت با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی نیز در استان پرداخت شده، تصریح کرد: سهمیه خراسان جنوبی در بحث ایجاد اشتغال برای امسال ۱۰ هزار و ۷۷۹ نفر بوده که بیش از این و به تعداد ۱۳ هزار و ۴۵۴ نفرمعادل ۱۲۵ درصد محقق شده است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی به لحاظ اشتغال در کشور رتبه چهارم را دارد.


بیشتر بخوانید


جلسه شورای اداری خراسان جنوبی با حضور مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران استانی در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد.

شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی در خراسان جنوبی سرمایه گذاری می کند

بازیان مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی کشور در هفده رشته در کشور فعالیت دارد و مصمم است که در فعالیت‌های موجود در مزیت‌های سرمایه گذاری در کشور فعالیت کند، گفت: خراسان جنوبی یکی از استان‌هایی است که در حوزه معدن شرایط بکری دارد و در سفر قبلی در حضور رئیس جمهور هم گفتیم که شستا به طور تمام قد آمادگی دارد در حوزه معادن در استان سرمایه گذاری کند.

او با بیان اینکه معدن یکی از هدف‌های سرمایه گذاری ما است، افزود: سه مجموعه فعال در قالب شرکت معدنی زغال سنگ طبس نزدیک ۵ هزار میلیارد تومان در سه آینده برای تکمیل زنجیره تولید فولاد سرمایه گذاری می‌کنند که این رقم در هیچ استانی در یک سال قبل وجود نداشته است.

بازیان گفت: امروز آرزوی چندین ساله مردم قاین در بحث افتتاح کارخانه آجر نسوز با هزار میلیارد تومان با ظرفیت ۲۰ هزارتن آجر نسوز بر آورده شد.

مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه این طرح بیش از ۴۲ درصد حاشیه سود خواهد داشت، تصریح کرد: همچنین برای شهرستان طرح استیل کرد مورد تأکید ما است و در حال بررسی هستیم و بعد از بررسی مشارکت خود را اعلام خواهیم کرد.

او با بیان اینکه همه این طرح‌ها اشتغال را افزایش می‌دهد، افزود: ان شاءالله ظرف دو هفته آینده تیمی از شرکت‌های سرمایه گذاری تأمین اجتماعی برای بررسی ظرفیت‌های سرمایه خراسان جنوبی راهی استان می‌شوند تا ظرفیت‌های سرمایه گذاری استان را بررسی و در فرصت مناسب، بعد از جمع بندی، این سرمایه گذاری انجام خواهد شد.

دستاوردهای انقلاب را نمی توان با قبل آن مقایسه کرد

مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه شورای اداری خراسان جنوبی گفت: امروز عطر وجود امام نه تنها در ایران بلکه در جهان تشنه عدالت احساس می‌شود.

او افزود: دستاورد‌های چهل و چهار ساله انقلاب را نمی‌توان با قبل آن مقایسه کرد و امروزه زیر ساخت‌های خوبی در زمینه راه‌ها و راه آهن داریم.

مرتضوی عنوان کرد: امروزه دانشگاه‌های ما به صورت کمی و کیفی ارتقا پیدا کرده اند و اکنون حدود ۵ میلیون دانشجو داریم، تعداد تخت‌های بیمارستانی و امید به زندگی افزایش یافته و مرگ و میر کودکان و مادران باردار نیز بسیار کاهش داشته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: امروز ۸ برابر بیمه شده تأمین اجتماعی داریم، علی رغم تهدید‌ها و تحریم‌ها در همین کشور با دستان توانمند جوانان واکسن برکت ساخته شد، این‌ها همه از دستاورد‌های انقلاب اسلامی است.

او ادامه داد: قبل از انقلاب حتی یک متر مکعب گاز لوله کشی در خراسان وجود نداشت، اما امروزه روستا‌های ۶ خانوار را هم گاز دادیم.

مرتضوی تصریح کرد: بعضی همسایگان نفت خیزمان همانند عربستان سعودی نفت را ارثیه پدرانشان می‌دانند، اما در کشور ما این نعمت در اختیار مردم قرار گرفته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه امام آمد تا ما امت نمونه باشیم اظهار کرد: باید در جهت آبادانی کشور پیش رویم و با عملکردمان انقلاب را به جهان صادر کنیم.

او گفت: هر چند مشکلاتی هم در کشور داریم، اما قوای سه گانه آستین همت را بالا زده اند تا مشکلات اقتصادی را برطرف کنند.

مرتضوی گفت: نوید می‌دهم که تراز تجاری ما چه نفتی و غیر نفتی مثبت شده است، رشد اقتصادی ما به ۳ و نیم رسیده است و همه با هم عالمانه و مجاهدانه کار می‌کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: طی دو سفر صورت گرفته رئیس جمهور به خراسان جنوبی منابع خوبی به استان تزریق شده و هم اکنون بیش از ۵ هزار طرح به مرحله عملیاتی یا افتتاح رسیده است.

او گفت: این نوید را به مردم می‌دهیم که با اجازه مقام معظم رهبری از برخی منابع دارد استفاده می‌شود و تا پایان سال مالی عمرانی ۲ تا ۱۰ درصد اعتبار به استان‌ها ابلاغ خـواهد شد، اما باید بیشتر کار کنیم خصوصا در حوزه اشتغال، اگر مشکل اشتغال را حل کنیم مشکلات مسکن و ازدواج جوانان حل خواهد شد.

مرتضوی با بیان اینکه برای سال آینده دولت واقع بینانه‌تر منابع بودجه‌ای را تدارک دیده است اظهار کرد: باید با کمک استاندار به گونه‌ای برنامه ریزی انجام شود که خراسان جنوبی بدون بیکار باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروزه کسی نمی‌تواند از موضع قدرت نگاهمان کند و هیچ گاه دست نیاز به دست اجانب دراز نمی‌کنیم و شرکت‌های سرمایه گذاری ما باید برای سرمایه گذاری‌های بیشتر در خراسان جنوبی پای کار ببیایند.

او گفت: ما اطلس سرمایه گذاری کشور را هماهنگ می‌کنیم و توصیه موکد داریم از ظرفیت‌های استان خصوصا معادن استفاده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار