مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ۱۸۶ کیلومتر بزرگراه در استان در حال احداث است.

محبوب حیدری گفت: شاخص توسعه راه در ۴۴ سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در استان اردبیل، شاخص قابل لمس و مشاهده‌ای است که توسعه‌یافتگی در این بخش زمینه و بستر ایمنی بیشتر در ترددها و رفاه مردم را فراهم کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از راه به عنوان زیرساخت توسعه صنعت، کشاورزی، گردشگری و سایر نظامات اقتصادی یاد کرد و می گوید: در سایه راه‌اندازی راه ایمن و کم حادثه است که توسعه تجاری، اقتصادی شکل گرفته و ثبات بیشتری را در بهبود سرانه مردم و افزایش رفاه شاهد خواهیم بود.

به گفته او، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حتی یک متر آزادراه و بزرگراه در استان اردبیل نداشتیم که به برکت انقلاب اسلامی در این ۴۴ سال، ۲۳۷ کیلومتر بزرگراه در استان احداث شده و ۱۸۶ کیلومتر بزرگراه نیز در حال اجرا است.

حیدری گفت: با تلاش همه‌جانبه مسئولان استانی احداث بزرگراه‌ها به عنوان یک رویکرد اصلی مد نظر قرار گرفته و از محل ردیف اعتبارات ملی سالانه میلیاردها تومان هزینه را در این حوزه شاهد هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل می گوید: در استان اردبیل در بخش راه روستایی نیز اقدامات مؤثری انجام شده که آسفالت ۲ هزار و ۸۲۳ کیلومتر راه روستایی به انجام رسیده و در مجموع روستاییان با تردد در پنج هزار و ۷۶ کیلومتر معیشت و زندگی روزانه خود را انجام می‌دهند.

او به فعالیت‌های حوزه شهرسازی نیز اشاره کرد و گفت: در کنار توسعه ۱۶ شهرک جدید به مساحت یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار، طرح‌های مختلفی در سال‌های اخیر در حوزه مسکن اجرایی شده و طرح‌های تفصیلی و جامع شهری نیز به شهرداران مناطق مختلف ابلاغ شده است.

حیدری می گوید: در حوزه بازآفرینی شهری و مرمت محلات شش‌گانه و تاریخی اردبیل نیز در ۴۴ سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات مؤثری انجام شده که نمونه آن اجرای ۵۵ پروژه با یک‌هزار میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: همچنان مرمت و بازآفرینی شهری در کنار توسعه خدمات عمومی در اولویت قرار گرفته و ما در مناطق حاشیه شهرها و سکونتگاه‌های غیررسمی نیز طرح‌های خوبی را در حال اجرا داریم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Poland
سید کاظم
۱۳:۵۲ ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
لطفا به این مدیر کل گوشزد کنید اردبیل عقب افتاده استان در حوزه آزاد راه و بزرگراه هست.هیچ مرکز استانی تو کل کشور به جز اردبیل با راه تک بانده به مرکز گشور وصل نمیشه .و ایشون فرق آزاد راه با بزرگراه رو نمیدونن و استان اردبیل فاقد حتی 500 متر آزاد راه هست
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۵۰ ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
مبارکه .اما این چاله چوله های جاده شرفه به گرمی واز گرمی تا انجیرلو را چه اسمی بگذاریم .سرعت گیر های ساندویجی وپی درپی گرمی را چه کار کردید.