اجرای ۳۰۰ طرح بزرگراهی در استان اردبیل

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه تاکنون برای احداث بزرگراه‌های این استان ۸ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است از اجرای ۳۰۰ طرح بزرگراهی خبر داد.

محبوب حیدری گفت: تکمیل ۳۰۰ طرح بزرگراهی مورد نظر به تامین اعتبار لازم از طریق اعتبارات ملی و تهاتر نفت نیاز دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه تمام طرح‌های حوزه راه استان از منابع و ردیف دولتی برخوردار هستند، افزود: سالانه ۵۰ هزار میلیارد ریال منابع صرف طرح‌های حوزه راه و مسکن در استان اردبیل می‌شود که در دولت سیزدهم این منابع اغلب به صورت نقد تأمین می‌شود.

حیدری با بیان اینکه این استان در توسعه بزرگراهی رتبه‌ای پایین‌تر از میانگین کشوری دارد، گفت: برای اینکه تمام راه‌های شریانی استان به بزرگراه تبدیل شود و به شاخص‌های میانگین کشوری برسیم، باید ۲۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه راه‌های استان اختصاص داده شود.

او با بیان اینکه تمام کارگاه‌های حوزه عمرانی راه در مسیر‌های استان اردبیل فعال است، خاطرنشان کرد: در همه مسیر‌های استان اردبیل بهسازی راه‌ها درحال اجرا است و این استان به کارگاه بزرگ راه و توسعه بزرگراه تبدیل شده است.

چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به پیمانکاران بدهی داریم

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل میزان بدهی این ادراه کل به پیمانکاران را چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با وجود این بدهی، اغلب پیمانکاران با قدرت طرح‌های عمرانی و راه‌سازی را به پیش می‌برند.

حیدری اولویت اصلی توسعه بزرگراه‌ها را مسیر اردبیل - سرچم به طول ۱۷۸ کیلومتر اعلام کرد و گفت: بخشی از باند دوم این بزرگراه به روی خودرو‌ها گشوده شده و با تامین اعتبار به‌صورت ملی و فاینانس بانک، این طرح در سال‌های آینده تکمیل می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.