سرعت بیش از حد رانندگان عامل اصلی تصادفات جاده‌ای اردبیل

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ۳۰ درصد تصادفات جاده‌ای این استان مربوط به سرعت بیش از حد رانندگان است.

محبوب حیدری توسعه و ارتقای راههای استان را از اولویتهای اداره کل راه و شهرسازی استان ذکر کرد و گفت: با راه‌اندازی و احداث ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه دراستان شاهد کاهش تصافات جاده‌ای استان خواهیم بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل می گوید: در حال‌حاضر ساماندهی جاده‌های استان به ویژه در شمال استان با سرعت انجام می‌گیرد و امیدواریم در مدت زمان مشخص اقدامات اساسی در توسعه راه‌های استان انجام شود.

به گفته او، با توجه به اقدامات راه و شهرسازی استان در خصوص توسعه راه‌های شمال استان ، ضرورت حضور پلیس، نصب دوربین‌های سرعت‌ سنج و اصلاح پیچ‌ها و حذف نقاط حادثه‌خیز در کاهش تصادفات بسیار موثر است.

حیدری می گوید: علاوه بر تاثیر بهسازی راه‌ها در کاهش تصادفات، رعایت موارد ایمنی رانندگان هم در کاهش تصادفات موثر است و لازم است رانندگان سرعت مطمئنه را در حین رانندگی رعایت کنند.

 او گفت: یکی دیگر  از عوامل تصادفات جاده‌ای، کمبود روشنایی جاده‌ها است که به دلیل بالا بودن هزینه روشنایی‌ها، توسعه سیستم روشنایی در جاده‌های استان عملا متوقف شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل می گوید: با توجه به مطالبه مردم برای ساماندهی جاده‌های استان و بزرگراه‌ها ، اداره کل راه و شهرسازی از تمام ظرفیتهای خود برای بهسازی جاده‌ها و احداث بزرگراه‌ها استفاده کرده است.

حیدری درباره نقاط حادثه خیز مسیر سربند - مشگین شهر گفت: ۱۳ کیلومتر این مسیر بهسازی شده و در صورت تامین اعتبار لازم بقیه مسیر هم بهسازی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.