قم میزبان چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از برگزاری چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر در استان قم خبر داد و گفت: این جشنواره از ۱۷ تا ۲۴ بهمن‌ماه در سینما‌های ونوس، تربیت و بازار شهر قم برگزار می‌شود.

امیرعلی عموزاده در نشست خبری چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر در قم که در سالن جلسات شهید آوینی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد، گفت: جشنواره فیلم فجر همانند سال‌های گذشته در استان قم نیز برگزار می‌شود و قم نیز میزبان آثار این دوره از جشنواره خواهد بود.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: سالن سینمای تربیت با ۳۳۵ صندلی، سالن سینمایی بازار شهر با ۳۰۰ صندلی و سالن سینمای ونوس با ۲۲۰ صندلی میزبان جشنواره فیلم فجر امسال استان قم هستند.

او گفت: جشنواره فیلم فجر در استان قم از ۱۷ بهمن ماه سال تا ۲۴ بهمن ماه برگزار می‌شود و قیمت هر بلیط ۳۵ هزار تومان است.

عموزاده با بیان اینکه استان قم در حال حاضر ۷ سالن و پردیس سینمایی، ۱۳ سالن نمایش و ۲ هزار و ۴۰۰ صندلی دارد،عنوان کرد: سالن سینمایی باغ موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی استان قم نیز در حال تجهیز است که با تکمیل آن ۴۰۰ صندلی دیگر به مجموع صندلی‌های سینمایی استان قم افزوده خواهد شد.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در حوزه سینما از ابتدای امسال عنوان کرد: برگزاری مراسم مهر سینمای ایران با هدف تکریم و تجلیل از هنرمندان این عرصه، افتتاح پردیس سینمایی بازار شهر، مشارکت و حمایت از برگزاری جشنواره فیلم ۱۷ در راستای برگزاری کنگره ملی شهدای استان قم، برپایی کارگاه‌های مختلف آموزشی ویژه فعالان حوزه سینما و مشارکت در برگزاری جشنواره فیلم فناوری از جمله برنامه‌ها در این حوزه بوده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: فیلم سینمایی «نهر خین» با محوریت زندگی سردار شهید مهدی زین الدین و رزمندگان سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) استان قم به کارگردانی جواد افشار که از هنرمندان نامی استان قم ساخته خواهد شد.

او گفت: حمایت از طرح‌های سینمایی در قالب جدول تبصره ماده ۱۷، اکران فیلم‌های جشنواره حقیقت و جشنواره فیلم عمار، برنامه‌ریزی و مشارکت در اکران فیلم‌های جشنواره مقاومت و همچنین برگزاری جشنواره فیلمنامه نویسی «هشت نوشت» از جمله فعالیت‌های سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بوده است.

عموزاده با بیان اینکه هم اکنون ۱۵ مرکز آموزشی و ۳۱ موسسه سینمایی در استان قم مشغول فعالیت هستند افزود: ۹۲ فیلم کوتاه، ۳۶ فیلم مستند و ۸ فیلم نیمه بلند از جمله آثار تولید شده توسط هنرمندان استان قم است.

او ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۴ فیلم در سینما‌های استان قم اکران شده و در این مدت ۱۹۱ هزار و ۴۴۰ نفر از شهروندان قمی به تماشای فیلم‌های نمایش داده شده نشستند و فروش گیشه سینما‌های استان در مجموع ۴ میلیارد و ۴۴۵ میلیون تومان بوده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: نمایشگاه کتاب دین با حضور ناشران بین‌المللی، ملی و استان قم از ۲۶ بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های قم در خیابان خاکفرج برپا خواهد شد که در این نمایشگاه ناشران فعال در حوزه دین حضور خواهند داشت و کتاب‌ها در این نمایشگاه با ۴۰ درصد تخفیف به علاقمندان عرضه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار