اداره کل هواشناسی استان سمنان نسبت به فعالیت سامانه بارشی و شرایط نامساعد جوی از یکشنبه هشدار زرد داد و اعلام کرد که این هشدار تا اواخر وقت چهارشنبه دوازدهم بهمن ادامه دارد.

مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان  اظهار کرد: هشدار زرد (آگاهی و اقدام در صورت نیاز) این اداره کل مربوط به بارش برف، مه‌آلودگی با شدت بیشتر در مناطق شمالی و کوهستانی استان سمنان، وزش باد به نسبت شدید، کولاک و ماندگاری هوای سرد است.

 وی با اشاره به احتمال لغزندگی و یخبندان به ویژه در ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان سمنان، افزود: مه‌آلودگی و کاهش دید، لغزندگی، یخبندان و اختلال در تردد محورها و گردنه‌های برف‌گیر، در لغزندگی معابر، کاهش دمای هوا و افزایش مصرف حامل‌های انرژی، از مخاطرات این سامانه جوی در استان است.

مصطفوی ادامه داد: آمادگی راهداری و حضور سازمانهای مربوطه در گردنه های برفگیر، احتیاط در تردد محورها، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، کنترل و لاروبی آبراه‌ها و جوی‌ها، پرهیز از صعود به ارتفاعات و نواحی کوهستانی، خودداری از چرای دام در ارتفاعات و حاشیه رودخانه ها و مسیل‌ها و مدیریت مصرف حامل های انرژی، مهمترین توصیه‌های هواشناسی استان سمنان تا پایان هفته است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان ابراز کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته فولادمحله در شهرستان مهدیشهر با دمای ۱۳ درجه‌ سانتیگراد زیر صفر سردترین نقطه استان بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار