علی سلاجقه گفت: افزایش سطح مناطق حفاظت شده و ارتقا زیستگاه‌ها و افزایش سطح حفاظت از برنامه‌های سازمان محیط زیست کشور است.

علی سلاجقه، رئیس سازمان محیط زیست امروز در سفری یک روزه به کردستان در جمع خبرنگاران در سنندج با اشاره به اینکه ۳۰۹ منطقه حفاظت شده در سطح کشور داریم، گفت: به طور میانگین ۱۱ درصد از مساحت ایران را منطقه حفاظت شده تشکیل داده این در حالی است که باید ۱۷ تا ۲۱ درصد مساحت کشور را به خود اختصاص دهد تا به نرم جهانی در این راستا برسیم.

او ادامه داد: بی شک در مناطق بکری هم، چون کردستان ارتقای سطح مناطق حفاظت شده را خواهیم داشت و این مهم را پیگیری خواهیم کرد.

سلاجقه با بیان اینکه کردستان از لحاظ تنوع گیاهی و جانوری وضعیت مطلوبی دارد، یادآور شد: بی شک توسعه هم در کردستان هم، چون دیگر استان‌های کشور مشکلاتی را برای محیط زیست ایجاد کرده است.

او خاطرنشان کرد: خوشبختانه مردم کردستان بسیار محیط زیست دوست هستند و این نقطه قوتی برای حفاظت از محیط زیست به شمار می‌رود.

سلاجقه  با حضور در اتاق همکاران محیط زیست کردستان با آنان گفت و گو کرد و اطلاع از وضعیت پرسنل و نظرات، پیشنهادات و مشکلات آنان را برای ارتقا سازمان و بحث‌های مدیریتی ضروری دانستند.

در این دیدار، کارکنان محیط زیست، با ابراز خوشحالی از حضور رئیس سازمان در جمع خود، به بیان مسائل و مشکلات خود و معضلات محیط زیستی استان پرداختند.

رئیس سازمان محیط زیست با بیان این که برنامه‌های خوبی برای بهبود وضعیت سازمان محیط زیست از ابعاد مختلف داریم؛ گفت امیدواریم در سالهای آتی شاهد تحول در همه ابعاد سازمان محیط زیست کشور باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.