با توجه به روی آوردن حیوانات وحشی در ایام سرد سال به مناطق مسکونی، مردم از نزدیک شدن به حیوانات و تغذیه دستی آنها خودداری کنند.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست کردستان  با اشاره به اینکه به دلیل گسترش فضا‌های شهری و از بین رفتن زیستگاه‌های حیات‌وحش، محل زندگی حیوانات کم وسعت شده است و ظرفیت کافی برای تغذیه همه آن‌ها وجود ندارد، افزود: تغذیه نامناسب حیوانات توسط انسان می‌تواند سبب تلف شدن حیوانات شود.

 حیدر ویسی ادامه داد: هم چنین با توجه به ورود جبهه هوای سرد، بارش برف و سوزش سرمای زمستانه، احتمال دارد تعدادی از جمعیت‌های حیات وحش جهت تغذیه و دستیابی به غذا، زیستگاه‌های خود را ترک کرده وبه مناطق حومه شهر‌ها و روستا‌ها پناه آورند.

او به احتمال انتقال ویروس‌ها در صورت تماس مستقیم با حیات وحش  به علت شیوع سویه‌های جدید  کرونا و  وجود بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در میان پرندگان وحشی خبر داد و گفت:  از عموم مردم استان به جد درخواست می‌ کنیم جهت جلوگیری از بروز و شیوع  بیماری‌های ذکر شده از تماس مستقیم و یا صید و شکار هر گونه حیات وحش شامل پرندگان، پستانداران و یا سایر گونه‌های دیگر که از تهدید سرما وگرسنگی در جستجوی مکانی امن تر، به حاشیه مناطق مسکونی پناه آورده اند خوداری کنند.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست کردستان اضافه کرد: بدیهی است عمل به این توصیه محیط زیستی، علاوه بر حفاظت از حیات وحش و کمک به حفظ زیبایی‌های طبیعت و تعادل هستی، ضمن حفظ حقوق حیوانات، دارای ارزش اخلاقی و اجر اخروی بوده و نشانگر  سطح توسعه فکری واندیشه محیط زیستی مردم دوستدار محیط زیست استان محسوب می‌شود.

لذا از آحاد مردم درخواست می شود، در صورت مشاهده گونه‌های حیات وحش درمجاورت مناطق مسکونی و یا افرادی که مبادرت به صید وشکار حیات وحش می‌نمایند، بلافاصله مراتب را به  شماره ۳۳۲۳۲۴۱۵ – ۳۳۲۳۳۴۰۲-۰۸۷ در مرکز استان  و در شهرستان‌ها به ادارات  حفاظت محیط زیست آن شهرستان اعلام کنند.

برچسب ها: محیط زیست ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار