معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و‌حمل و‌نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان گفت: ۲۵۰ کیلومتر راه روستایی در جنوب کرمان در دست احداث است.

اکبر سلیمانی گفت: با توجه به اینکه اقتصاد روستا‌های جنوب استان کرمان، بر پایه کشاورزی استوار است، احداث راه‌های روستایی در کاهش قیمت تمام شده محصول تاثیرگذار است؛ بنابراین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان، عزم جدی برای تکمیل محور‌های روستایی دارد.

او افزود: هم اکنون با انعقاد قرارداد به میزان ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال این اداره کل عزم جدی خود را به کار گرفته است تا در زمینه ایجاد راه دسترسی مناسب برای روستائیان گام‌های موثری را بردارد.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و‌حمل و‌نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان از زیر سازی و آسفالت ۱۰۶ کیلومتر راه روستایی از ابتدای امسال تا کنون خبر داد و گفت: جنوب کرمان بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی دارد که از این میزان، ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر آسفالت و ۳ هزار و ۹۰۰ کیلومتر خاکی هستند که تا پایان امسال ۵۰ کیلومتر به راه‌های آسفالته در جنوب کرمان اضافه خواهد شد.

او بیان داشت: تاکنون با ساخت و احداث ۱۰۶ کیلومتر راه به همت حوزه معاونت فنی و راه‌های روستایی این اداره کل، ۲ هزار و ۵۰۰ خانوار در جنوب کرمان از راه آسفالته مناسب بهره‌مند شده اند و تا پایان امسال هم با آسفالت ۵۰ کیلومتر راه روستایی، ۶۵۰ خانوار از راه مناسب بهره‌مند خواهند شد.

سلیمانی با اشاره به گستردگی منطقه جنوب کرمان و باقی ماندن احداث ۳ هزار و ۹۰۰ کیلومتر راه روستایی که اکثرا در مناطق کوهستانی جنوب کرمان هستند، افزود: با توجه به شرایط کنونی این اداره کل همت خواهد کرد تا این راه‌ها علی رغم هزینه‌های سنگین به نتیجه برسد و مردم و روستائیان از مزایای آن بهره‌مند شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.