سرپرست شهرداری رشت از تجهیز و آغاز به کار مجتمع اردوگاهی سرای سبز زندگی برای ساماندهی افراد نیازمند در این شهر خبر داد.

یوسف یزدانی، سرپرست شهرداری رشت گفت: مرکز رفاهی رسیدگی و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی با نام «مجتمع اردوگاهی سرای سبز زندگی» و با هدف سامان دادن به همشهریان نیازمند در این شهر راه اندازی شده است.

او افزود: طی مصوبه‌ای که از سال ۱۳۷۸ شورای عالی اداره کشور برای ساماندهی متکدیان به شهرداری‌ها ابلاغ کرد؛ شهرداری رشت به شکلی فعال در این موضوع ورود و طی چندین مرحله فرآیند ساماندهی افراد بی سرپناه را بهبود بخشیده است.

به گفته سرپرست شهرداری رشت، این نهاد در سال ۱۳۸۲ ساختمانی را در محدوده پشت پارک دانشجو با نام «سامانکده» و با ظرفیت محدود تأسیس کرد که به مرور ظرفیت آن افزایش یافت و به ۵۰ نفر رسید.

یزدانی تصریح کرد: امسال هم سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری رشت با رویکردی جدید ساختمانی مجهز با ظرفیت ۱۰۰ نفر برای این منظور احداث و راه اندازی کرده است.

او افزود: این مرکز هم اکنون با نام «مجتمع اردوگاهی سرای سبز زندگی» در منطقه پنج رشت به ارائه خدمات به همشهریان نیازمند مشغول است.

سرپرست شهرداری رشت خدمات پیش بینی شده در این مرکز را شامل امور بهداشت و درمان، مددکاری، روانشناسی و توانمندسازی به افراد مشمول اعلام کرد.

یزدانی گفت: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۶۰۰ همشهری نیازمند در این مرکز ساماندهی و سپس تحویل به خانواده‌ها یا مراکز بهزیستی شده اند.

او تصریح کرد: افراد نیازمند در این مراکز برای مدتی معین ساماندهی می‌شوند و مددکاری‌های لازم در مورد هر یک از آنان به طور خاص صورت می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.