شهروندان در صورت رویت افراد بی خانمان در شهر رشت جهت انتقال این اشخاص به گرمخانه‌ها به منظور حفظ جان آنها با شماره ۱۳۷ تماس بگیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی، رئیس کل دادگستری گیلان به همراه تعدادی از مسئولان قضایی استان از یکی از مراکز ساماندهی افراد بی خانمان در شهر رشت بازدید کردند.

سیدمهدی فلاح میری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز گیلان گفت: یکی از وظایف شهرداری‌ها ساماندهی افراد بی خانمان و نگهداری آنها در گرمخانه‌ها در سطح شهر است.

او افزود: از چند سال قبل با پیگیری‌های قوه قضاییه، ۲ مرکز رسیدگی و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در استان گیلان به این منظور اختصاص یافت که در حال فعالیت هستند.

به گفته دادستان مرکز استان گیلان، دستگاه قضایی بازرسی دوره‌ای از گرمخانه شهر رشت را در دستور کار داشته و دارد.

فلاح میری تصریح کرد: با توجه به برودت هوا وضعیت گرمخانه مطلوب است و حدودا ۵۰ نفر در آن نگهداری می‌شوند.

او همچنین از شهروندان درخواست کرد؛ به منظور حفظ جان افراد بی خانمان در صورت رویت آن‌ها در پارک‌ها یا زیر پل‌ها با شماره ۱۳۷ جهت انتقال این اشخاص به گرمخانه و سامانکده‌های تعیین شده تماس بگیرند.

بازدید از گرمخانه رشت


بیشتر بخوانید


دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان از ساماندهی بیش از ۱۰۰ نفر از بی خانمان‌های رشت در ۲ مرکز رسیدگی و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی این شهر خبر داد و گفت: در حال حاضر سومین گرمخانه شهر رشت با ظرفیت ۲۰۰ نفر در مراحل پایانی و تکمیلی است.

فلاح میری افزود: مرکز جدید رسیدگی و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی شهر رشت در صورت بهره برداری می‌تواند برخی از بی خانما‌های شهرستانی را نیز پوشش دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.