مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: افت شدید دما و سرمای زمستان بهترین فرصت برای یخاب زمستان درختان است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: این روش برای مبارزه با آفات، لارو‌ها، شفیره‌ها و حشرات مضر بسیار مفید و کارساز است مشروط بر اینکه گودی به عمق ۱۰ سانتی متر درپای درخت ایجاد و آب به اندازه کافی جمع شود.

عفتی گفت: کشاورزان در این فصل نسبت به هرس کردن، پیوند زدن و شکل دادن شاخه‌های درختان توجه داشته باشند؛ این عملیات که، موجب خراش و برش و ضربه به درختان می‌شود شرایط را برای خسارت به درختان از طریق آفات هوازی مهیا می‌کند.

او گفت: با توجه به حساس بودن برخی درختان به سرما مانند درختان انجیر، زیتون، انگور کشمشی و گردو،  به ویژه برای نهال‌های تازه کشت شده،  برای جلوگیری از خسارت سرما  تنه آن‌ها پوشیده شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: تابش مایل نور خورشید هم یکی از عوامل حسیاست زا برای درختان باست؛ کشاورزان برای جلوگیری خسارت ناشی از تابش مایل آفتاب می‌توانند با استفاده از دوغاب محلولی رنگ پلاستیک سفید با قارچ کش مخلوط کنند و تنه را با این مخلوط بپوشانند تا کمتر آسیب ببینند.
 

برچسب ها: یخاب ، اخبار کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.