با هدف استفاده بهینه از منابع آبی طرح تولید گل و گیاهان زینتی در نیکشهر اجرا شد.

 عبدالستار سهراب زهی مدیر جهاد کشاورزی نیکشهر گفت: برای اولین بار در شهرستان نیکشهر و در مهرماه سال جاری کشت پیاز گل‌های نرگس، نسرین و آمارالیس آغاز شد و هم اکنون این گل‌ها به بار نشسته و روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ شاخه گل توسط بهره برداران برداشت و روانه بازار مصرف می‌شود.

سهراب زهی گفت: پیاز این گل‌ها توسط سازمان جهاد کشاورزی استان تامین و در اختیار کشاورزان شهرستان نیکشهر قرار گرفته که با شرایط اقلیمی منطقه سازگاری مناسبی دارد.
وی افزود: از مزایای کشت گل نرگس در شهرستان کم آب بر بودن این گیاه زینتی است که در راستای اصلاح الگوی کشت محصولات زراعی در شهرستان در حال ترویج است و امیدواریم بتوانیم کشت و کار این گیاه زینتی را در شهرستان ترویج و توسعه دهیم.
مدیر جهاد کشاورزی نیکشهر گفت: گل‌های شاخه بریده، نرگس که هم اکنون در شهرستان به بار نشسته جنبه تزیینی داره و در آینده تهیه اسانس و سایر فرآورده آن در دستور کار است که با توسعه گل‌های زینتی به مرور این اقدامات انجام می‌شود.

با هدف استفاده از منابع آب برای اولین بار در استان، طرح تولید گل و گیاهان زینتی اجرا شده و در این طرح اقدام به تولید انواع گل‌های زینتی شاخه بریده مثل گل نرگس گل نسرین و آمارالیس شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.