مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: بنابر پایش دمای اداره ها ۱۳ هزار مورد اخطار دریافت کرده ‎اند و گاز حدود ۲ هزار اداره هم قطع شده است.

آقای مجید چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: با ورود سامانه هوای سرد به کشور ما شاهد افت دما و سرمای فراگیر در بیشتر نقاط هستیم، به‌طوریکه در استان‌های شمال غربی و شرقی دمای هوا به منفی ۲۸ درجه سانتیگراد رسیده که از حیث فراگیری و ماندگاری سرما در ۱۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

او با اشاره به کاهش دما و افزایش شدید مصرف گاز در بخش‌های خانگی و تجاری گفت: روز گذشته حدود ۷۰۰ میلیون مترمکعب در بخش‌های خانگی و تجاری مصرف شد که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل در این بازه زمانی بیش از ۱۵۰ میلیون متر مکعب افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه  شاهد هیچ‌گونه افت فشار و قطعی گاز در کشور نبودیم،گفت: همکاران ما در جای جای کشور آماده باش کامل هستند و  با توجه به ماندگاری برودت هوا شرایط سخت‌تر و مصرف گاز افزایش می‌یابد، از این رو پیش‌بینی‌های و تمهید‌ات لازم در این باره انجام شده است.

به گفته چگنی، با تلاش شبانه‌روزی کارکنان صنعت گاز فرآیند گازرسانی در حال انجام است و مردم  هم هیچ دغدغه‌ای برای گرم کردن منازل خود نداشته باشند.

او با تأکید بر رعایت دستورعمل‌های صادره از سوی شرکت ملی گاز ایران درباره رعایت الگوی مصرف،گفت: از هم‌وطنان و مشترکان  خواهشمندیم که در استفاده از این نعمت الهی مصرف بهینه را به جد داشته باشند و شرکت ملی گاز ایران را در رساندن گاز پایدار به اقصی نقاط کشور به‌ویژه روستا‌هایی که در محاصره برف هستند یاری رسانند.

معاون وزیر نفت در امور گاز  با اشاره پایش دمای اداره‌ها، گفت: از ابتدای این طرح تاکنون بیش از ۱۳۱ هزار مورد پایش دمای اداره‌ها انجام شده که از این تعداد ۱۳ هزار مورد اخطار دریافت کرده‎اند و جریان گاز حدود ۲ هزار اداره نیز قطع شده است.

برچسب ها: شرکت گاز ، گازرسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۲۳ دی ۱۴۰۱
دولت بجای فشار بر ملت یه فشاری به جیب خودشان کند
۱-واگذاری یارانه در جهت دوجداره کردن پنجره های ساختمان ها
۲-تولید و یا واردات سیستم های گرمایش خانگی(مثل بخاری گازی ژاپنی)
۳- نظارت و بازید دوره ای از موتورخانه ها و واگذاری برچسب مصرف همانند خودروها
۴-پیش بینی ملزومات ساختمانی در حفظ انرژی در پایان کار ساختمان
۵- تغییر و بروزرسانی خط تولید کارخانجات با مصرف بالای انرژی
۶- توجه ویژه به انرژی پاک
آخرین اخبار