استمرار واردات گوشت بازار را متعادل می کند

مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: استمرار واردات گوشت می‌تواند تا حد زیادی بازار را کنترل کند.

آقای افشین صدردادرس گفت: اگر قرار است دولت به حمایت از تولیدکننده یا مصرف کننده به تنهایی بپردازد، این برنامه موفق نخواهد بود؛ بنابراین در برنامه واردات گوشت، حمایت از تولیدکننده باید دیده شود.

به گفته او، با واردات گوشت گرم، دولت نباید دامداران را فراموش کنند به طوری که همزمان با واردات گوشت گرم باید صادرات انجام شود تا تولیدکننده بتواند به ادامه تولید بپردازد، در غیراین صورت تولیدکننده از بین می رود.

صدردادرس می‌گوید: استمرار واردات گوشت می‌تواند تا حد زیادی بازار را کنترل کند، اما چنان چه مقطعی باشد تاثیری در بازار نخواهد داشت.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک قیمت کنون.ی هرکیلو دام را ۱۱۰ تا ۱۱۵ هزارتومان اعلام کرد و گفت: براین اساس قیمت منطقی هرکیلو گوشت ۲۵۰ تا ۲۶۰ هزارتومان است و عرضه با نرخ های بالاتر ناشی از دلال بازی و واسطه گری است.

او ادامه داد: بنابر آخرین آمار کشتارگاه ها در آذر مقدار گوشتی که از کشتارگاه ها روانه بازار شده نه تنها معادل مصرف سرانه است، بلکه بر مبنای سرانه مصرف ۶ کیلو بالاتر است.

صدردادرس گفت: بنابر آمار اعلامی معاونت امور دامی در شهریور مازاد دام یک میلیون و ۲۰۰ تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس است که بیش از ۲۰۰ هزار راس صادر شده و مابقی متوقف است که اکنون در راستای حمایت از تولید باید صادر شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۱۰ ۲۲ دی ۱۴۰۱
خیلی عجیبه دام زیاد داریم گوشت وارد میکنیم.دام کم داریم بازم وارد میکنیم؟چرا یکم سعی نمیکنین وضعیت رو مدیریت کنین؟واقعا خیلی سخته خرید منصفانه از دامدار و توزیعش؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۲۲ دی ۱۴۰۱
دستمزد دو روز کارگر مطابق قانون کار میشه پول یک کیلو گوشت. ما چقدر خوشبختیم.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۲:۱۹ ۲۲ دی ۱۴۰۱
بااین مسولین دلسوزوم دمی خوشبخت ترهم خواهیم شد
آخرین اخبار