مدیر کل دفتر ارتقای سلامت و خدمات پرستاری وزارت بهداشت گفت: برنامه جامع مراقبت پرستاری به منظور توسعه و ارتقای کیفیت خدمات در منزل تدوین می‌شود.

مریم رسولی مدیر کل دفتر ارتقای سلامت و خدمات پرستاری وزارت بهداشت، در نخستین جلسه کارگروه تخصصی سیاست گذاری و برنامه ریزی نحوه ارائه خدمات سلامت توسط مراکز مراقبت در منزل گفت: معاونت پرستاری به منظور توسعه، ارتقای کیفیت خدمات و تبیین جایگاه مراقبت‌های پرستاری در منزل، مبادرت به طراحی برنامه جامع مراقبت در منزل متشکل از شش برنامه کرده است.

او ادامه داد: این برنامه‌ها شامل تبیین حوزه و استاندارد‌های خدمات پرستاری در منزل، تدوین، بازنگری و به‌روزرسانی قوانین و مقررات حقوقی و اخلاقی این خدمات، تبیین مدل ارائه‌ی خدمات پرستاری و مدل ارائه‌ی خدمات نوآورانه در پرستاری در منزل، تبیین ساختار نظارت و پایش خدمات پرستاری در منزل و در نهایت، تعیین نقشه راه و یکپارچه‌سازی ساختار خدمات پرستاری در منزل در کشور می‌باشد که بخش نظارت و پایش، یکی از این شش برنامه است.

مدیر کل دفتر ارتقای سلامت و خدمات پرستاری وزارت بهداشت ضمن اشاره به اهمیت خدمات پرستاری در منزل به عنوان یکی از مدل‌های مطلوب و اثربخش ارائه مراقبت و مدل ترجیحی معرفی شده توسط سازمان بهداشت جهانی برای ارائه مراقبت در کشور‌های منطقه و نقش آن در کاهش هزینه‌های بیمار و نظام سلامت اضافه کرد: تداوم انتقال مراقبت از بیمارستان به منزل یکی از اهداف نظام سلامت بوده و تداوم مراقبت در منزل و تفویض آن به پرستاران منجر به افزایش دسترسی و توزیع عادلانه خدمات از یک سو و مقرون به صرفه بودن خدمات از سوی دیگر می‌گردد.

شایان ذکر است در این جلسه کارگروه‌هایی به منظور پیگیری برنامه‌های مربوطه تشکیل گردید تا در بازه زمانی تعیین شده، در راستای اهداف برنامه‌های تدوین شده فعالیت کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار