سرپرست کمیته کمان سنتی خراسان رضوی گفت: سبزوار جایگاه ممتازی در کمان سنتی کشور پیدا کرده است.

مرضیه آتش افروز سرپرست کمیته کمان سنتی خراسان رضوی گفت: ورزش سبزوار را با رشته هندبال می‌شناسند، ولی اگر بگوییم کمان سنتی معرف ورزش این شهرستان شده است گزافه نگفته‌ایم.

او افزود: بنده ۶ سال پیش این رشته را در سبزوار راه‌اندازی کردم و در حال حاضر وضعیت خوبی در این رشته داریم.

سرپرست کمیته کمان سنتی خراسان رضوی ادامه داد: در پنج رده سنی فعال هستیم و امسال در مسابقات کشوری رنکینگ دار که دو مرحله از آن به میزبانی استان آذربایجان شرقی و خراسان رضوی برگزار شد در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان و بزرگسالان صاحب مدال‌های طلا، نقره و برنز شدیم و توانایی‌های خودمان را در این رشته به نمایش گذاشتیم.

آتش افروز بیان کرد: بر اساس شیوه نامه‌های برگزاری این رشته در سطح بین الملل کشور‌ها موظف هستند با لباس‌های سنتی و محلی خود در رقابت‌ها شرکت کنند و همین موضوع زیبایی و جذابیت این رویداد را دوچندان می‌کند.

او تصریح کرد: اگر مسئولین استانی از ما حمایت کنند توانایی آن را داریم این رشته را به غیر از سبزوار در مشهد و سایر شهرستان‌های استان آموزش و توسعه دهیم.

سرپرست کمیته کمان سنتی خراسان رضوی تاکید کرد: سوای ورزش، بازیکنان ما سفیران فرهنگی استان هستند و با لباس‌های سنتی خراسانی در مسابقات حاضر می‌شوند و از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان میخواهم از این رشته حمایت کند.

آتش افروز اظهار کرد: مسابقات جهانی این رشته مرداد ماه سال آینده به میزبانی کشور رومانی برگزار خواهد شد و اعزام تیم ملی کمان سنتی منوط به شرایط فدراسیون تیر اندازی با کمان و تاییدیه شورای برون مرزی خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.